همه ساله در ایام ماه محرم  هیات های مذهبی استان البرز به ذبح قربانی و توزیع نذورات بین نیازمندان و مردم می پردازند.

بر همین اساس برای پیشگیری از بیماری ها ، تیم های نظارتی اداره کل دامپزشکی استان البرز طرح ویژه پایشی اجرا میکنند. 

دکتر علیرضا جمالی  معاون اداره کل دامپزشکی استان البرز روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دامپزشکی در این ایام خدمات رایگان به دسته های  عزاداری ارایه می‌دهد، افزود: اجرای سنت قربانی در مسیر هیات‌های عزاداری نیازمند توجه به رعایت بهداشت و سلامت مردم است.
وی اظهار داشت: به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام، مردم باید در ایام ماه محرم از کشتار دام در معابر عمومی تا حدامکان خودداری کنند.
وجود بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب کریمه کنگو بر اهمیت رعایت بهداشت از سوی مردم و هیات های مذهبی می افزاید.
جمالی ادامه داد: پرهیز از کشتار دام‌های بیمار، شستشوی محل ذبح دام با مواد ضدعفونی کننده، دفن بهداشتی آلایش غیرخوراکی و ... از جمله اقدامات بهداشتی است که می تواند پس از ذبح دام صورت گیرد.
وی بیان داشت: در این ایام تعداد هفت تیم ثابت و ۱۰ اکیپ سیار متشکل از ۱۵ نفر دامپزشک ، ۱۷ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۰ نفر از ناظرین شرعی در استان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند .

مردم البرز می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن رایگان ۱۵۱۲ تماس گرفته تا اکیپ‌های سیار دامپزشکی بلافاصله در محل حاضر و نسبت به معاینه دام های قربانی اقدام کنند.
معاون سلامت دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: همچنین اکیپ‌های ثابت دامپزشکی نیز در مراکز دامپزشکی شهرستان های استان  مستقر بوده و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی هستند.

استان  حدود سه میلیون نفری البرز بیش از سه هزار هیات مذهبی دارد.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.