به گزارش ایرنا، اداره کل دامپزشکی استان اردبیل روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با عنایت به فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و افزایش تقاضا برای تهیه فرآورده های خام دامی از جمله گوشت قرمز ، سفید و آلایش گوشتی برای تامین نذورات مردم فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید از ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: در ایام خاص نظیر دهه محرم و ایام سوگواری بویژه روزهای تاسوعا و عاشورا شیعیان و شیفتگان حضرت ابا عبدالله الحسین براساس سنت حسنه و دیرینه خود اقدام به ذبح دام قربانی و نذری در جلو و مسیر دستجات عزاداری، هیات‌های مذهبی ، حسینیه‌ها ، تکایا می‌نمایند که در این راستا به منظور پیشگیری از برخی بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام از جمله  بیماری تب کریمه کنگو توصیه می‌شود دام‌های نذری مورد بازرسی بهداشتی واقع شده و در چرخه مصرف انسانی وارد گردند.

همچنین در این اطلاعیه تشریح شده است: گروه‌های ثابت و سیار دامپزشکی استان در این ایام در آماده‌باش کامل بوده و در زمینه نظارت بهداشتی و شرعی بر لاشه دام‌های نذری سوگواران فعالیت خواهند نمود.

مردم و عزاداران می‌توانند با مراجعه به گروه‌های  ثابت و سیار دامپزشکی از سلامت دام قربانی خود اطمینان حاصل نمایند.

 اداره کل دامپزشکی استان در ادامه این اطلاعیه آورده است: کلیه کشتارگاه‌های استان در ایام سوگواری  تاسوعا و عاشورای حسینی فعال بوده و مردم و عزاداران می‌توانند دام نذری خود را به کشتارگاه انتقال و از خدمات بهداشتی رایگان استفاده نمایند. در این کشتارگاه‌ها علاوه بر ذبح دام نذری ، کلیه فرآیندهای آماده سازی لاشه به صورت کاملا بهداشتی انجام شده و از آلودگی زیست محیطی در معابر و خیابان‌ها جلوگیری بعمل می آید.

شماره تلفن 33394800  اداره کل دامپزشکی آماده دریافت گزارشات مردمی می باشد.

به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و کاهش مسمومیت‌های غذایی ، اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده های خام دامی مصرفی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه از جمله مهمترین اهداف اجرای  این طرح در این می باشد.

6130

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.