جهانگیر شاهمرادی در چهاردهمین مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر  استان البرز که ظهر امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: حفظ وضعیت موجود در اشتغال در استان البرز در اولویت برنامه‌های مدیران قرار دارد.

وی افزود: در استان البرز رصد فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنعت،کشاورزی و صنوف خدماتی و تولیدی با جدیت انجام می‌شود.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هر هفته برای رفع مشلات واحدهای صنعتی برگزار می‌شود،بیان کرد:  در این کارگروه وضعیت واحدهایی که به هر دلیل با دستگاه‌های اجرایی دچار مشکل شدند مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و در همان مکان اتخاذ تصمیم می‌شود که حداقل مزیت این کارگروه این بوده است که در 10 ماه گذشته هیچ واحد تولیدی فعال  توسط هیچ دستگاه اجرایی بانک‌ها غیرفعال و متوقف شوند.

شاهمرادی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی نیاز به تزریق سرمایه در گردش دارند که بتوانند کسری ناشی از افزایش قیمت ارز است را پوشش دهند،گفت:  تعداد بنگاه‌های اقتصادی که دولتی یا خصولتی باشد در استان البرز بسیار پایین است و  عمدتا بالغ بر 98 درصد بنگاه‌های اقتصادی استان البرز بخش خصوصی است.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه گاهی اوقات برداشتن موانع بهتر از پرداخت تسهیلات به صنعتگران است،عنوان کرد: رفع موانع تولید زمینه ساز اشتغال و کاهش بیکاری است.

وی با بیان اینکه طی مکاتبه‌ای  از رئیس جمهور و استاندار  درخواست کردیم که  ساماندهی لکه‌های صنعتی استان البرز را به شورای برنامه ریزی واگذار کنند،تصریح کرد: در صورت موافقت برای ساماندهی هر لکه صنعتی نیاز به مساعدت دولت نیست.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری در استان البرز راه اندازی میشود،تصریح کرد: این صندوق  برای حمایت از پژوهشگران و دانش آموختگان و کسانی که آمادگی دارند ایدههای دانشگاهی را تجاری سازی کنند ایجاد شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1251206
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.