به گزارش ایرنا، عطاالله ربانی روز دوشنبه در جریان بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از پارک علم و فناوری استان افزود : این پارک با استفاده  از ظرفیت پژوهشکده های رویان، گیاهان دارویی، مرکز  ملی ذخایر ژنتیک و زیستی ایران ، شرکت ها و مراکز فناور آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان و شرکت ها و واحد های فناور وابسته است .

وی با بیان اینکه استان البرز رتبه چهارم شرکت های دانش بنیان کشور را دارد ، ادامه داد: خوشبختانه این استان  با مجموعه ظرفیت های انسانی، علمی و دانشگاهی و همچنین صنعتی در حوزه ظرفیت های دانش بنیان و توسعه شرکت های فناور با سرعت در حال توسعه است. 

حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز ضمن بازدید از واحدهای مستقراز جمله فارم حیوانی پژوهشگاه رویان و پژوهشکده گیاهان دارویی و همچنین نمایشگاه محصولات  شرکت های دانش بنیان،  به نقاط قوت استان در حوزه صنعت و فناوری تاکیدکرد.

وی افزود: راهکارهای عملیاتی برای رسیدن به چشم انداز استان " قطب علم و فناوری "  باید ارائه شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزبا تاکید بر قابلیت بالای پارک علم و فناوری استان گفت : قابلیت ها و قدرت علمی و فناوری این استان باید به کشور و دنیا معرفی و نقشه فناوری البرز تعریف شود. 

وی خاطرنشان کرد: با حمایت مدیران کلیدی استان و همچنین تعیین گروه تحقیقاتی توسط پارک علم و فناوری استان البرز، مسیر رسیدن به این هدف هموار شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بر برگزاری تورهای فناوری ویژه اعضای هیات علمی  و دانشجویان در این پارک تاکید کرد.

کریم  افزود: برگزاری این تورهای بازدیدی برای  آشنایی و همکاری های بیشتر بسیارموثرخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: راه اندازی دانشکده علوم و تکنولوژی های نوین  با هدف تامین کننده و پشتیبانی از تکنولوژی این استان  با همکاری و مشارکت دانشگاه ها در تمام حوزه ها ضروری است.

وی اظهار داشت : این دانشکده علاوه بر کارهای عادی که همه ی دانشکده های کشور انجام می دهندباید به امور خاص تحقیقاتی و پژوهش های نوین بپردازد.

کریم همچنین ارتباط دانشگاه با صنعت را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت:  این ارتباط توسط پاک علم و فناوری البرز میسر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی و مجهز در استان را لازم دانست وگفت: بدون داشتن یک سیستم متمرکزنمی توانیم شاهد نتایج مورد انتظار در حوزه فناوری باشیم.

تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان پارک علم وفناوری، دانشگاه علوم پزشکی البرز از نتایج این بازدید بود که از سوی رئیس پارک علم و فناوری این استان پیشنهاد شد.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.