نهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پسر تشکل پیشتازان در اردوگاه شهید باهنر تهران و دانش آموزان دختر این تشکل در اردوگاه باغرود نیشابور برگزار شد.
در این اردوی ملی ۲ هزار دانش آموز از استان های مختلف کشور شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزهدف از برگزاری این اردو را آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های اجتماعی، محتوای آموزشی جدید، ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان و کسب دانش و تجربه ذکر کرد.
فرشته فهمیده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: سنجش توانمندی‌های مهارتی، تشکیلاتی و معرفتی دانش‌آموزان پیشتاز، اصلاح فرآیند نظام جامع آموزش، تقویت حس مسئولیت‌پذیری، تعاون و همکاری در فعالیت‌های گروهی، گسترش و تعمیق مهارت‌های فردی و تلفیق با مهارت‌های گروهی و تبادل تجربه و دانش‌افزایی گروهی، آموزش‌های خودمحور و تجربه‌محور از اهداف دیگر برگزاری این اردوی ملی است.
 دراین اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز به صورت تیمی و گروهی در رشته های مختلف ضمن رقابت با یکدیگر،توانمدی ها و مهارت های تشکیلاتی خود را به نمایش گذاشتند.
 دانش آموزان پیشتاز دختر البرزدر این اردو در زمینه خلاقیت و نوآوری، شور و نشاط ، تلاش و کوشش ۳ پرچم افتخار و یک تندیس کسب کردند.
 دانش آموزان پسر نیز موفق به کسب تندیس و ۳ پرچم افتخار در زمینه بهداشت و سلامت،ن ظم و انضباط ، تلاش و کوشش شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش آموزان پیشتاز در این اردوی ملی منش های ۱۲گانه خود را به صورت عملی تمرین کردند.
وی یادآورشد: پیشتازان در کلاس های این اردو با اطفاء حریق، انواع خاموش‌کننده‌ها و خروج اضطراری با عنوان سفیران الفبای ایمنی در مدرسه ، خانه و اجتماع آشنا شدند.
فهمیده عنوان کرد: دراین همایش کشوری جهت معرفی هویت و فرهنگ استان البرز برای اولین بار شعر ویژه استان البرز به شکل پیرامید اجرا شد و عقاب پر طلایی به عنوان یکی از نمادهای البرز به صورت نشان بر روی لباس تشکیلاتی دانش آموزان نقش بست و نمونه هایی از گیاهان دارویی این استان به نمایش گذاشته شد.
وی اضافه کرد: در این اردوی ملی ، مربیان و دانش آموزان البرزی اقدام به برپایی غرفه دستاوردهای تشکیلاتی دانش آموزان،اجرای پروژه های خلاقانه ، نمایشگاه اهداف بیانیه گام دوم انقلاب منطبق با منش های سازمان دانش آموزی کردند ودر برنامه های فرهنگی ، تربیتی و ورزشی این اردو حضور منسجم و فعال داشتند.
این مسئول افزود: تشکل پیشتازان در البرز بیش از ۴۰ هزار عضو دانش آموز و حدود یک هزار مربی دارد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/  ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.