به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز سه شنبه در بازدید از روند تکمیل نخستین بیمارستان یون درمانی کشور و غرب آسیا در البرز اظهار داشت: در حوزه اکتشاف و استخراج قدم های بلندی برداشته شده و موفق شدیم با توان داخلی بیش از 80 درصد ذخایر معدنی ایران را شناسایی کرده و خدمات متعددی به وزارت نفت، مرکز تحقیقات زمین شناسی ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: با تحقیق و توسعه بر روی سانترفیوژهای جدید توانتسه ایم نسل ای .آر 6 را که اعتراض بسیاری از کشورهای خارجی را به دنبال داشت ، نصب کنیم.

صالحی در ادامه ضمن تقدیر از همکاری های استان البرز در پیشبرد بیمارستان خاطرنشان کرد: از همکاری و توجه استاندار البرز در راستای شتاب بخشی در پیشرفت این بیمارستان سپاسگزارم چرا که به شکل های مختلف پای کار بود.

وی از پروژه های هسته ای در حال ساخت خبر داد و گفت: بیمارستان عظیم یون درمانی کشور در سایت البرز در زمینی به مساحت 10 هکتار در حال ساخت است.

صالحی ادامه داد: تنها 6 نمونه از این بیمارستان در دنیا ساخته شده و این بیمارستان فوق تخصصی برای درمان انواع سرطان از طریق تابش یون های پروتون است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: طراحی و تامین مالی تجهیزات این بیمارستان نزدیک به 200 میلیون یورو در  حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان است که در زمان حاضر تجهیزات آن سفارش داده شده و نیمی از هزینه آن نیز تامین شده است و تا سال یک هزار و 400 فاز اول این بیمارستان بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در صورت محقق شدن برنامه ها این بیمارستان تا سال 1403 کاملا بهره برداری می رسد.

صالحی افزود: همچنین پروژه درمانی تترا در تهران در زمینی به مساحت 33 هزار متر مربع با تجهیزات پزشکی بالغ بر 60 میلیون دلار در حال ساخت است.

ساخت نیروگاه 2 هزار مگاواتی در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت نیروگاه 2 هزار مگاواتی در کشور خبر داد و گفت: طرح ساخت 2 نیروگاه بزرگ هزار مگاواتی در کشور از 2 سال پیش با بودجه 10 میلیارد یورویی آغاز شده و در حال اتمام است.

صالحی با اشاره به هزینه های بالای پروژه های در حال ساخت افزود: به مردم صراحتا اعلام می کنیم که با قدرت و قوت به حرکت خود برای پیشبرد اهداف هسته ای ایمان حرکت می کنیم و هیچ گاه متوقف نبوده و نخواهیم شد.

7414/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.