به گزارش ایرنا، دکتر شه  حامد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان فردیس استان البرز افزود: این طرح ها در زمینه تولید محصولات کشاورزی ، صنعتی و خدماتی اجرا و راه اندازی شده است.

یکی از طرح های صندوق کاآفرینی امید ، اشتغالزا در مناطق روستایی ، طرح «یک روستا یک محصول » است که این طرح به عنوان الگو در ۶۰ روستای ایران  با موفقیت به سرانجام رسیده  است.

 نمونه این طرح ها در چهارمحال بختیاری در زمینه تولید قارچ، گیلان در زمینه بادام زمینی و خراسان شمالی در زمینه زیر کشت گلخانه ای  اجرا شد.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید  گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر در سراسر کشور را تحت پوشش صندوق های خرد محله ای قرار داده ایم.

حامد افزود:  تاکنون در مجموع ۲۷ هزار و ۶۸۳ طرح تولیدی و اشتغالزا  با  اعتبارات این صندوق  در سطح کشور تامین مالی کرده ایم.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۵۶ طرح به مبلغ ۳۹۸ میلیارد تومان در مناطق مرزی اجرایی کرده ایم، گفت: این تسهیلات با نرخ ۴ درصد ارائه شده است.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه ۵۷ درصد تسهیلات این صندوق به بخش کشاورزی، ۳۵ درصد صنعت و بقیه مقادیر در بخش خدمات و دیگر مسائل اختصاص داده ، خاطرنشان کرد:  ۹۳ درصد از طرح های صندوق کار آفرینی امید به ثمر رسیده اند و ۷۴ درصد از دریافت تسهیلات از عملکرد صندوق راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۳ مورد تسهیلات به مشاغل روستایی و عشایری طی یک سال گذشته به استان البرز اختصاص شده است، گفت: امید داریم با افزایش اقدامات انجام شده شاهد توسعه اشتغال در استان البرز باشیم.

۷۴۱۳/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.