به گزارش ایرنا، ورزش رزمی سورنا برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی  و از آداب و رسوم کشورمان و اینکه جز در برابر پروردگار یکتا در برابر هیچ کسی سر تسلیم فرود نمی آوریم، گرفته شده است.

در این ورزش از جنگ های سنتی و بازی های بومی و محلی ایرانیان الهام گرفته شده، رزم سورنا رقابت سالم بین انسان ها است و یک ورزش ایرانی با زبان فارسی به دنیا آموزش داده می شود.

هنر رزمی سورنا، ورزشی است که ریشه در فرهنگ غنی و اصیل ایران زمین دارد و با روح پهلوانی و جوانمردی ایرانیان درآمیخته است.

اصالت این هنر رزمی به سالها قبل بازمی‌گردد، زمانی که سپهسالار سورنا به عنوان پایه گذار جنگ و گریز در دنیا، ۱۰ هزار سرباز ایرانی را با جنگ‌های چریکی آشنا کرد و با همین شیوه توانست در نبردی سخت، نخستین پیروزی ایرانیان را در مقابل ارتش ۴۵ هزار نفری روم باستان که به فرماندهی کراسوس رقم بزند.

جمشید هرمزی بنیانگذار و رئیس سبک رزمی سورنا در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در تمامی استان های کشور، در این رشته نماینده و باشگاه وجود دارد و هدف این است که این ورزش هر چه بیشتر توسعه یابد.

رشته رزمی سورنا علاوه بر داخل کشور، در خارج از مرزها نیز توانسته طرفداران بسیاری را جذب و در ۳۴ کشور خارجی نماینده و ورزشکارانی در حال پرورش هستند.

به گفته هرمزی تلاش ها بر این است که بتوان این ورزش ایرانی را هر چه بیشتر معرفی و ورزشکاران بیشتری را جذب کرد.

ورزش سورنا برگرفته از جنگ‌های سنتی پهلوانان ایران زمین و بازی‌های بومی و محلی ایران اسلامی است که ترکیبی از ضربات مشت ، لگد، کمرگیری و قفل کمر در بخش مبارزه است .

در بخش هنرهای فردی نیز شمشیر ، چوب و نیزه ابزار کلاسیک مبارزه در سورنا است.

هرمزی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری سومین دوره مسابقات رینگ ۲۰ سورنا به میزبانی استان البرز اشاره و اظهار داشت: در این دوره از رقابت ها ورزشکاران در بخش آقایان در سه وزن با یکدیگر رقابت می کنند.

این رقابت ها برای نخستین بار در فضای باز برگزار و شامگاه سه شنبه پنجم شهریور ماه با عنوان یک شب به یاد ماندنی در باغستان کرج انجام می شود.

در ۲ وزن از شرکت کنندگان این مسابقه در رشته بوکس به روی رینگ می روند و مابقی در رشته سورنا با یکدیگر رقابت می کنند.

اکنون بیش از هفت هزار ورزشکار در رشته سورنا در کشور فعالیت دارند.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.