طرح ملی دادرس با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس اجرا می شود.

در دوره های آموزشی طرح ملی دادرس، دانش آموزان با امداد اولیه مانند پانسمان و پانداژ، اسکان اضطراری ، پناه گیری ، خروج ایمن ، حمل مصدوم ، آتل بندی و شکستگی ، اطفاء حریق، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیا قلبی آشنا می شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: این طرح ملی با سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش عجین است.

مهرزاد حمیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: شور ، نشاط  و انگیزه در بین دانش آموزان مدارس در دوره های آموزشی این طرح در مدارس و رقابت های دانش آموزی ستودنی است.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام مسئولان جمعیت هلال احمر برای طراحی و برگزاری این مسابقات و  تلاش برای ارائه آموزش های امدادی در ۹ هزار مدرسه سراسر کشور ستودنی است.

حمیدی بیان داشت: امروز اوقات فراغت دانش‌آموزان با مهارت ‌آموزی به عنوان یکی از موضوعات روز آموزش کشور عجین شده و ما از تجربه  جمعیت هلال احمر  استفاده کردیم  تا زمینه‌ برای آموزش های درون مدرسه ای فراهم شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: براساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، دانش آموز باید تربیت و اجتماعی شود و ساحت های مختلف تربیتی  از نظر زیستی و بدنی، اخلاقی و عبادی در مدرسه  یاد بگیرد.

وی اضافه کرد: در طرح ملی دادرس  تمام آموزه‌های با هم زیستن، داشتن زندگی اجتماعی، بشردوستی و کمک به همنوع در مباحث آموزشی در قالب مسابقات دانش آموزان آماده در روزهای سخت گنجانده شده است.

حمیدی  با اشاره به اینکه ۱۴ میلیون دانش‌آموز در تابستان به مدرسه نمی‌روند، افزود: برای تقویت امور تربیتی ، برگزاری اردوهای آموزشی مانند المپیاد آماده در کنار اوقات فراغت دانش‌آموزان در دستور کاری وزارت آموزش و پرورش قرار دارد تا دانش‌آموز با فراگیری مهارت‌های لازم برای روزهای سخت آماده شوند.

وی  گفت: آموزش‌های مهارت‌های امدادی و بشردوستی در مدارس به منظور تربیت تمام ساحت های سند تحول بنیادین برای کودکان و نوجوانان در حال شکل‌گیری و توسعه است.

دانش آموزان  دختر و پسر البرز برای سومین سال متوالی  موفق به کسب مقام برتر طرح ملی دادرس کشور شدند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.