به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محمد فیضی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل بیان کرد: رویدادهایی مثل جشنواره گل‌های بابونه و یا برنامه‌های مربوط با زمستان بیدار می‌تواند در احیای گردشگری استان و درآمدزایی و اشتغال حاصل از این بخش مفید واقع شود.

وی از ورود استان اردبیل به مباحث نوین گردشگری از جمله توسعه و احیای گردشگری سلامت خبر داد و افزود: برای موفقیت در شاخص‌های گردشگری نیازمند زمان و تلاش مضاعف در این بخش هستیم.

۵۳ درصد قدرت اقتصادی کشور تنها در اختیار ۵ استان است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشور تنها توسط ۵ استان انجام می‌پذیرد.

فیضی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد تولید ناخالص کشور در اختیار ۵ استان کشور است، گفت: چنانچه در استان‌هایی همچون اردبیل معضلاتی نظیر مهاجرت از روستاها، بیکاری و انواع آسیب‌های اجتماعی مشاهده می‌شود از عدم تعادل و دربرگیرندگی قسمت عمده تولید ناخالص داخلی کشور در استان‌های خاص است.

وی ادامه داد: راهکارهای کمک به افزایش تولید ناخالص داخلی استان‌های کم برخوردار بارها از سوی نمایندگان مردم در مجلس پیگیری و مطرح شده تا بیش از این شاهد عدم تعادل و توازن نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت‌ و نیازهای استانی گام به گام اجرا می‌شود، یادآور شد: به دلیل اینکه در استان‌هایی مثل اردبیل برای انگیزه دادن به سرمایه گذاران با کمبود ابزار مواجه می‌شویم رغبت‌ها برای ورود بخش خصوصی کاهش می‌یابد.

فیضی در ادامه از مصوبات مجلس برای حمایت از شهرهای کوچک سخن گفت و افزود: با تلاش‌های انجام یافته ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار مختص کارآفرینی در شهرهای کوچک با آمار جمعیتی زیر ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

به گفته وی با اجرای طرح‌های مرتبط با حمایت از کارآفرینی در شهرهای کوچک برای دو هزار واحد خرد اشتغال ایجاد شده است.

مجلس کلا جای لابی و مذاکره است

محمد فیضی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی صد درصد مکانی برای مذاکره هست، افزود: در بحث استیضاح وزیران همیشه مذاکره و پشت پرده وجود دارد.

وی تصریح کرد: اعتبارات استان تا سال ۹۶ برای راههای شریانی ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

46
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1235100
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.