به گزارش ایرنا،محمدرضا آزاد بخت روز دوشنبه در جلسه شورای اداری کوهدشت که با حضور وزیر دادگستری در محل فرمانداری این شهرستان برگزرر شد اظهار داشت: در شهرستان کوهدشت همزمان با هفته دولت 118 طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار 300 میلیاردریال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: این شهرستان 175 هزار هکتار زمین زراعی دارد که 10 درصد آبی و 90 درصد دیم است.
وی با اشاره به وجود 37 واحد تولیدی در این شهرستان گفت: از این تعداد 22 واحد تعطیل است و واحدهای فعال نیز 20 درصد فعالیت دارند.

**سفره های آب زیرزمینی کوهدشت 40 متر پایین رفته است
الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آب آشامیدنی یکی از معضلات اصلی شهرستان کوهدشت است بطوریکه سفره های زیر زمینی کوهدشت 40 متر پایین رفته و این یک زنگ خطر جدی است.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از وزیر دادگستری درخواست می شود موضوع تسریع در ساخت سد معشوره را به وزیر نیرو انتقال دهند.
وی گفت: در مورد سد معشوره جلسات متعددی برگزار شده ، هم اکنون دولت حامی اجرای سد معشوره است این در حالیست که سال گذشته دولت مخالف آن بود.
ملکشاهی گفت: صد میلیون متر مکعب آب به سد معشوره تخصیص داده شده که با طراحی قرار داد امکان افزایش انتقال به 200 مییون متر مکعب وجود دارد.
وی گفت: از بتدا 273 میلیون متر مکعب پیشنهاد شده بود ولی با تخصصی صد میلیون متر مکعب این امیدواری وجود دارد که مشکل بحران آب کوهدشت رفع شود.
ملکشاهی با اشاره به ظرفیت این شهرستان در بخش منابع انسانی و کشاورزی گفت: در بخش میراث فرهنگی و گردشگری نیز این شهرستان قابلیت های خوبی دارد بطوریکه امکان تیدبل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری در این شهرستان مغفول واقع شده است.
وی گفت: کوهدشت مشکل جاده دارد سه راه زانوگنه به سمت پل سیمره یکی از بدترین جاد ه های کشور است بیش از سه هزار نفت کس عراقی از آن عبور می کنند و این باعث تصادف شده است.
ملکشاهی گفت: تعریض و چهار خطه کردن این جاده در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: حدود 50 کیلومتر در حاشیه رودخانه سیمره است اما استان های دیگر از در حوزه خود از آب سیمره برداشت می کند اما شهرستان کوهدشت نمی تواند در حوزه خود از آب سیمره برداشت کند.
ملکشاهی گفت: 60 درصد راه روستایی کوهدشت نیاز به مرمت و روکش آسفالت دارد.
1920/3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.