موسی اسلامیان  دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان البرز روز پنجشنبه در بازدید از ایرنا مرکز البرز گفت که  در سال ۹۷ بانک های استان به ویژه هشت بانک اصلی و به خصوص بانک های ملی و صادرات بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید پرداخت کردند که باعث شد البرز رتبه اول کشور را  در این بخش کسب کند.

سرپرست شعب بانک ملی استان البرز  ادامه داد : ۶۲ درصد این تسهیلات  توسط بانک های ملی و صادرات ، ۳۴  درصد منابع  توسط بانک های سپه ، ملت،  تجارت و رفاه و مابقی را بانک های دیگر پرداخت کردند که بیانگر  همراهی و همسویی  نظام بانکی با سیاست های کلان  و اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی بیان داشت : دراین میان سرپرستی شعب بانک ملی البرز در سطح کشور رتبه برتر در زمینه تسهیلات رونق تولید کسب کرده است.

این مسئول ادامه داد : هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال می تواند ما را در مقابل تکان های جدی در بحث اقتصاد مقاومتی تاب آور کند.

وی ادامه داد : براین اساس تامین  سرمایه ثابت برای بازسازی و نوسازی تجهیزات  صنایع  و واحدهای نیمه تمام صنعتی با پیشرفت  فیزیکی بالای ۶۰ درصد از برنامه های اولویت دار است.

دبیر کمیسیون  هماهنگی بانک های البرز اظهار داشت: ه یکی از مسائلی که در نظام بانکی و در همه مجموعه نظام اداری کشور وجود دارد صیانت از حقوق شهروندان برای پاسخگویی مسئولیت پذیری و رفاه اجتماعی جامعه است.
این مسئول نقش رسانه را  در این راستا تحلیل و نقد منصفانه، حق مدارانه و شفاف سازی امور دانست و افزود: این امر تاثیر بسزایی در تحقق سیاست های کلان جمهوری اسلامی می تواند داشته باشد. 
سرپرست شعب بانک ملی البرز  اظهار داشت: نظام بانکی و اداری کشور براساس اسناد بالا دستی به ویژه سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴با ۲ رویکرد تولید و اشتغال و براساس سیاست های اقتصادی دولت وبرنامه ششم توسعه کشور طراحی، تدوین و ابلاغ می شود.
این مسئول ادامه داد: نظام بانکی هرچند  رسالت مهم درون سازمانی در زمینه جذب منابع و تخصیص بهینه منابع تحت عنوان تسهیلات و ارائه خدمات بانکی را بر عهده دارد  اما یک رسالت مهم برون سازمانی در بحث سیاست کلان و خرد ۲ رویکرد تولید و اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی  را دنبال می کند.
اسلامیان گفت : در این رویکرد  جامعه به عنوان پارادایم غالب در سیاست های کلان کشور نهفته است و  در این راستا نظام بانکی به خصوص بانک ملی به عنوان پیشران نظام اقتصادی کشور در همه عرصه ها این نقش مهم را ایفا کرده است .
همچنین دبیر  کمیسیون هماهنگی بانک های البرز گفت : یکی از موضوعات تسهیل گری در بحث ازدواج  و اشتغال جوانان است  که دراین عرصه  با وجود  اینکه نظام بانکی فشار زیادی در سال جاری تحمل می کند  اما سقف تسهیلات را بالا برده است .
اکنون هر یک از زوج های جوان می توانند ۳۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند در حالیکه سال گذشته برای هر نفر ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه بود.

وی ادامه داد : ایرنا  از جمله رسانه هایی است که با تعقل، تفکر و تدبر در عرصه اطلاع رسانی گام برداشته  و طی سالیان متوالی رفتارهای  حرفه ای از این خبرگزاری دیده ایم .
سرپرست شعب بانک ملی البرز گفت :  در بحث شفاف سازی و تحلیل منصفانه و حق مدارانه در همه عرصه ها و در بحث نظام اداری کشور  مردم مطالباتی دارند که می بایست صیانت شود.
وی اظهار داشت: امروز می بایست مطالبات جامعه را در بحث بانکی ، اقتصادی و اطلاع رسانی پاسخ داد هر چند که مشکلاتی وجود دارد .
اسلامیان اظهار داشت : تعامل دوسویه بین رسانه و نظام بانکی گام موثری برای اطلاع رسانی شفاف و اطمینان بخشی به مردم است ضمن آنکه میزان مشارکت های عمومی را بالا خواهد برد .
این مسئول تاکید کرد که در شرایط کنونی کشور باید همه درکنار هم برای تنویر افکار عمومی جامعه و سربلندی نظام اسلامی گام برداریم و جایگاه  علمی،  اقتصادی،  نظامی،  فرهنگی  و  سیاسی را در سطح جهان و منطقه ارتقاء بخشیم .
۱۷ مرداد ماه با سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان مصادف شده است.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.