«ناصر خدایاری» روز پنج‌شنبه با حضور در ایرنای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت خبررسانی گفت: در عصر حاضر جهان عاری از خبر معنایی ندارد و هر روز را می‌توان روز خبرنگار دانست.

وی به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: خبرنگاران باید با رعایت امانتداری و رازداری دردی از جامعه درمان کنند و گرهی از جامعه بگشایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی در راه رسیدن به توسعه با موانعی روبرو است، گفت: خبرنگار باید با جست‌وجو و کنکاش و با توجه به نقش رسانه‌ها در مقوله توسعه، راه حل‌هایی ارایه دهد و برای برطرف کردن مشکلات مختلف از قبیل مسایل سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی تلاش کند.

در پایان این دیدار با اهدای لوح از «صابر چهرقانی» به خاطر کسب عنوان در نخستین جشنواره سراسری ایرنا تجلیل شد؛ ۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ به دنبال اشغال شهر مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان، عده‌ای از اشغالگران به کنسولگری ایران در این شهر هجوم آورده و هشت دیپلمات ایرانی به همراه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را زیر رگبار گلوله به شهادت رساندند.

۹۹۳۹/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.