به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز پنجشنبه با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: اخلاق رسانه‌ای از رهگذر توجه به نحوه‌ تعامل اخلاق و رسانه به وجود آمده است و در جهان امروز که ارتباطات و در راس آن رسانه از اهمیت ویژه‌ای در جوامع برخوردار است، تبیین و تدوین اخلاق به عنوان پدیده‌ای ارزشمند و بایسته در رسانه، یک ضرورت اساسی است.

وی در این پیام آورده است: ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، ارتباط مستقیمی با اخلاق‌مداری در رسانه‌ها دارد و این رسانه و  بویژه خبرنگار است که باید براساس اصول و قواعد تعریف شده در قانون و مهمتر از آن رجوع به فطرت انسانی و الهی، اخلاق رسانه‌ای را عینیت بخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرده است: خبرنگار با رعایت موازین اخلاقی به صورت حرفه‌ای، نقش محوری در ارتباط بین مردم و مسوولان را برعهده دارد و خبرنگاری پیش از آن که یک شغل باشد یک مسئولیت خطیر اجتماعی است که باید خبرنگاران و فعالان این عرصه نسبت به آن حساسیت و تعهد لازم را داشته باشند.

محمدپور در این پیام آورده است: اطلاع رسانی، مبتنی بر رعایت اخلاق و امانتداری از مسئولیت‌های اجتماعی خبرنگاران است، از این رو اهمیت خبرنگاری بیش از یک شغل صرف می‌باشد و آثار آن بر جامعه هم بسیار گسترده است و خبرنگاری اگر همراه با تخصص، تعهد و صداقت باشد، می‌تواند نقش موثری در توسعه‌ی پایدار جامعه در ابعاد مختلف ایفا کند.

وی اضافه کرده است: بی‌تردید سهم رسانه و خبرنگاران در توسعه کشور و استان بی‌بدیل است و ارتباط نزدیک و فشرده بین آنها با دستگاه‌های مختلف اجرایی و بدنه دولت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد و در این میان خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم باید به نقش مهم و محوری خود بیش از پیش توجه داشته باشند.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود آورده است: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، بهانه ای است که علاوه بر اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‌اطلاع‌رسانی بر این مساله تاکید شود که خبرنگاران نقش حساسی در شفافیت امور و گسترش مشارکت عمومی در جریان توسعه و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‌دارند.

محمدپور، با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه خبرنگاری به ویژه شهید محمود صارمی این روز را به تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری و سایر عوامل و دست اندرکاران سخت‌کوش و پرتلاش عرصه خبر کشور به ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی تبریک گفته است.

۸۰۲۳/۳۰۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.