به گزارش ایرنا، عزیزاله حبیبی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار البرز از دانشگاه خوارزمی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه خوارزمی، افزود: بهره برداری از ظرفیت علمی و پژوهشی و ایجاد مطلوب ترین فضای همدلی، هم گرایی، تعامل و هم افزایی در استان از مهمترین مشخصه دکتر شهبازی استاندار جوان، توانمند و فرهیخته البرز است.

 این دانشگاه که در سال 1297 مصوبه مجلس را به خود اختصاص داد امسال وارد صد و یکمین سال فعالیت خود شده است.

دانشگاه خوارزمی کنونی در ابتدا دارالمعلمین نام داشت، در سال 1311 به دارالمعلمین عالی و در سال 1312 با رویکرد پذیرش معلمین دوره دبیرستان در کنار دوره ابتدایی به دانشسرای عالی تغییر نام یافت.

نام این دانشگاه در سال 1356 به «تربیت معلم» تغییر داده شد و در سال 1390 هم به نام کنونی در آمد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی 507 عضو هیئت علمی، 814 کارمند و 12 هزار و 226 دانشجو دارد، گفت: پنج هزار نفر از این دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و 1700 دانشجو هم در دوره دکتری مشغول به تحصیل هستند.

 230 دانشجو هم از 11 کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که امسال هم 60 نفر دیگر به این دانشجویان اضافه خواهد شد، بر همین اساس مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

در حال حاضر این دانشگاه 15 دانشکده با 333 رشته گرایش را در خود جای داده و در کنار آن پژوهشکده‌هایی نیز در دانشگاه تأسیس شده که برخی از آن ها مانند پژوهشکده پلاسما در کشور منحصر به فرد است.

 پژوهشکده‌های دیگری مانند نفت، علوم کاربردی، سیلاب، آب، علوم همگرا، شیمی سبز، مدیریت ریسک هم در این دانشگاه تأسیس و مأموریت‌هایی هم از طرف دولت برای بررسی چالش‌های کشور به آنها واگذار شده است.

این مسئول در خصوص چالش‌هایی که دانشگاه خوارزمی با آن مواجه است هم گفت: مسیر دسترسی دائم از اتوبان به دانشگاه یکی از خواسته‌های دانشگاه است چون این موضوع به یکی از معضلات دانشگاه خوارزمی با حدود 20 هزار تردد در روز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: احداث ایستگاه خوارزمی در مسیر قطار کرج - هشتگرد هم خواسته‌ای‌ست که می‌تواند 400 هزار نفر از جمعیت محدوده دانشگاه خوارزمی اعم از کمالشهر، خرمدشت و حصارک را تحت پوشش قرار دهد، این مطالبه جدی ماست که در آن با شهرداری کمالشهر اشتراک داریم.

رئیس دانشگاه خوارزمی بر لزوم رفع موانع سند اراضی گرمدره دانشگاه برای تأسیس دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد هم تأکید و خاطرنشان کرد: اگر این موضوع با کمک بی دریغ استانداری حل شود می‌توانیم هر چه سریعتر نسبت به تأسیس این دانشکده‌ها که در استان وجود ندارد اقدام کنیم.

وی در پایان به ساماندهی نهر دلمبر، ناوگان حمل و نقل مسافری در میدان حصارک، رفع معضلات ترافیکی محدوده و رفع سد معبر در مجاورت دیوار ضلع شرقی و غربی دانشگاه هم اشاره و خواستار حل این موضوعات شد.

6156/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.