مقدمه این کتاب اشاره دارد به اینکه بعد از شدت گرفتن تحریم های ظالمانه و یک جانبه غرب علیه کشورمان برای کنترل و متوقف کردن برنامه های هسته ای، بحث اقتصاد مقاومتی در ادبیان اقتصادی کشور رایج شد که نخستین بار رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان در سال ۱۳۸۹ مطرح فرمودند: ما یک اقتصاد مقاومتی واقعی در کشور به وجود بیاوریم.

در مقدمه این کتاب همچنین آمده است: اگر ساختار اقتصادی کشور اصلاح و قوی شود، تهدیدات داخلی و خارجی بی اثر خواهند بود. دشمنان مایوس شده و روح نشاط در کشور توسعه پیدا کرده، کارآمدی نظام تقویت می شود.

اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که برای شکوفایی خود به همکاری توامان مردم و مسئولان نیازمند است و عملی شدن آن در گرو همت جامعه است.

کتاب اقتصاد مقاومتی در چهار فصل منتشر شده که فصل نخست آن به مبانی اقتصاد مقاومتی اختصاص دارد و فصل دوم، سوم و چهارم نیز به ترتیب شامل موانع اقتصاد مقاومتی، راهکارها و نتایج و ثمرات است.

این کتاب در ۹۶ صفحه و شمارگان ۲ هزار نسخه به قیمت ۲۰ هزار ریال توسط روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج تهیه و توسط انتشارات راه دان منتشر شده است.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای ۴۷ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی است.

کتابخانه های استان با داشتن یک میلیون ۳۰۰ هزار نسخه کتاب، ۹۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.