به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز یکشنبه درهمایش شوراهای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز که در کانون امام علی (ع) برگزار شد، اظهارداشت: جامعه به شدت نیازمند رشد و توسعه فضائل اخلاقی است لذا باید کمک کنیم که هر چه بیشتر دراین مسیر گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم رذایل اخلاقی جایگزین فضائل شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی در برگزاری جلسات  یا قرار ملاقات ها، انتقادات و تخریب هایی مطرح می شود که این موارد نشان از کم کاری ها در حوزه تربیت و اخلاق است.
ناجی با تاکید بر اینکه فعالیت های تربیتی را در کشور ارج می نهیم، عنوان کرد: جامعه در حال پیشرفت و متحول شدن است و ضمن احترام به تاریخ و گذشته خود و حفظ ارزش ها و آرمان ها باید در عرصه این تحولات حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: نیاز است تلاش کنیم‌ تا پاسخ هایی برای سوالات نسل جوان داشته باشیم نه اینکه به پرسش های آنها پاسخ کهنه بدهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرزدر ادامه سخنانش به اهمیت انجمن های اولیا و مربیان پرداخت و افزود: انجمن های اولیا و مربیان پیوند خوبی میان خانواده ها و مراکز آموزشی برقرار می کند که این مهم نباید مورد غفلت خانواده ها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: آنچه می تواند ما را نگران کند برآیند اتفاقاتی از جمله جرائم و آسیب های اجتماعی است که در جامعه رخ می دهد.
ناجی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات در جامعه باید به یک درک مشترک برسیم تا بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه جامعه به دانایی بیشتر نیازمند است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا جامعه آگاهی و بینش برسد.
این مسئول تاکید کرد: خانواده‌ها نباید از انجمن اولیا و مربیان غفلت کنند، این انجمن‌ها پیوند خوبی میان مراکز آموزشی و خانواده‌ها ایجاد می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این همایش اظهارداشت: انجمن اولیا و مربیان یک تشکل مردمی و غیر دولتی است که باید از ظرفیت های آن در فرآیند تعلیم و تربیت استفاده کرد.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: خانواده نقش موثری در ساختن یک کشور دارد لذا باید از توانمندی های آن در بخش های مختلف استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به اهمیت این نهاد مدنی در جامعه توجه کرد، خاطرنشان کرد: راه نجات آموزش و پرورش کشور توجه به این نهاد مهم مدنی است.

قاسمی  گفت: از ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه البرز، یک هزار و ۸۰۰  مدرسه  دارای شورای انجمن اولیا و مربیان هستند.

وی بیان داشت: ۱۱ هزار نفر از اولیای دانش آموزان عضو شورای انجمن اولیا و مربیان البرز هستند.

قاسمی در ادامه به آسیب های انجمن اولیا و مربیان پرداخت و اضافه کرد: نگرش مدیران باید نسبت به انجمن اولیا و مربیان اصلاح شود.

وی تاکید کرد: هم سویی مدرسه و خانواده در بخش تربیتی نیز  تقویت شود.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.
۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.