به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست کارگروه زیربنایی استان البرز افزود: با اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی می‌توان در راستای تبصره 2 ماده 6 قانون تعیین تکلیف سند شش دانگ به نام افراد صادر و از اختلافات تصرفی در ملک‌های مشاعی کاسته شود.
وی ادامه داد: باید مسائل را به گونه ای زیربنایی و اساسی حل کنیم که طرح ها و پروژه ها در ادامه مسیر با مشکل و مانع مواجه نشوند و بتوانیم پاسخی مناسبی برای آیندگان داشته باشیم.
شهبازی  با اشاره به اینکه باید یگان های نظارت بر ساخت و سازها فعال تر باشند، افزود: اقدام غیرقانونی تحت هر شرایطی غیرقانونی است و نباید بدنبال مشروعیت بخشیدن به آن بود.
استاندار البرز اضافه کرد: برای توسعه، عمران و آبادانی استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و به طور قطع تمام امور بر مبنای قانون ریل گذاری و برنامه ریزی دقیق و اصولی می شود.
وی گفت: تمام دستگاه های اجرایی ذی ربط باید با وحدت رویه و بر اساس مصوبات کارگروه زیربنایی نسبت به روند ساخت و سازها اشراف داشته و برنامه ریزی کنند.

کاداستر را می توان مجموعه اطلاعات هندسی حقوق مالکیتی املاک، مستغلات و مستحدثات و قطعات ملکی درمحدوده جغرافیایی بصورت نظام بهم پیوسته که پاسخگوی چه کسی، کجا، چگونه، چقدرمالک است باشد تعریف کرد، هدف کاداستر ایجاد نظامی دقیق ساده و روان و مطمئن و قابل تغییر با نظام حاکم بر امور املاک و مستحدثات کشور می باشد کاداستر از ضروریات توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیز ابزار فنی حقوقی اطلاعاتی زیربنایی هرکشور است.

از سال ۸۹ نقشه‌های کاداستر بر اساس ثبت ملی مورداستفاده قرار گرفت که طبق آن اطلاعات حقوقی یک ملک از روی مکان‌یابی آن تعریف می‌شود و اکنون بیش از ۸۵ درصد نقشه‌های اراضی به‌صورت کاداستر است.

تنها راه شفاف سازی در معاملات و پیشگیری از فساد و تخلفات و سوء استفاده از اراضی، اجرای طرح کاداستر است، که این طرح محاسن و دستاوردهای بزرگی وجود دارد که به اثبات مالکیت و شفافیت در حقوق مردم کمک می‌کند.

8029/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.