معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: این نوسانی که  اخیراً در قیمت مرغ ایجاد شده طبیعی است و غیرقابل کنترل محسوب نمی‌شود بنابراین طی روزهای آتی قیمت مرغ کاهش پیدا خواهد کرد

نادر تقی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، در خصوص نوسانات اخیر قیمت مرغ و افزایش قیمت در بازار مصرف گفت: به خاطر افزایشی که در مدت اخیر در قیمت گوشت قرمز رخ داده، مصرف‌کنندگان به سمت گوشت سفید و عمدتاً مرغ سوق پیدا کرده‌اند و همین باعث افزایش تقاضا برای مرغ شده است.

تقی‌زاده افزود: بنابراین افزایش قیمتی که اخیراً در قیمت مرغ شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا برای این کالاست و از نظر تولید با مشکلی مواجه نیستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه‌های تولید مرغ هم در این مدت بالا رفته است گفت: قیمت‌های امروز متأثر از رخدادهای دو ماه گذشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده 9900 تا 10 هزار تومان و قیمت مرغ در کشتارگاه 13 هزار و 660 تومان است، فروشنده مجاز است این مرغ را با پنج درصد افزایش به اضافه هزینه حمل و نقل به دست مصرف کننده برساند.

وی ادامه داد: این نوسانی که  اخیراً در قیمت مرغ ایجاد شده طبیعی است و غیرقابل کنترل محسوب نمی‌شود بنابراین طی روزهای آتی قیمت مرغ کاهش پیدا خواهد کرد همانطور که طی دو ماه گذشته قیمت مرغ از قیمت مصوب هم کمتر بود و دولت برای استفاده در مقاطع پرمصرف مثل زمان بازگشت حجاج خرید تضمینی انجام داد.

وی در پایان اعلام کرد: فقط 30 درصد مرغ مورد نیاز البرز در داخل استان تولید و 70 درصد آن از دیگر مناطق کشور به استان وارد می‌شود اما استان در زمینه تولید تخم مرغ از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.