به گزارش ایرنا ، مسعود اسلامی روز شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز افزود: با توجه به تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران اسلامی و تلاش های روز افزون در این زمینه باید با اتکاء هر چه بیشتر برتوان داخلی پیش رفت.
وی ادامه داد: براساس گزارش ها و بررسی ها، شرکت های ایرلندی تمایل به همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و استارت آپها  و گیاهان دارویی دارند که انتظار می رود  بتوان در این زمینه همکاری های مثمر ثمری داشت.
اسلامی گفت: امروز با توجه به تحریم هایی که از سوی آمریکا مواجه شده ایم باید هرچه بیشتر از ظرفیت و توان داخلی بهره برد و با همکاری کشورهایی که تمایل دارند بتوان به پیشرفت قابل توجه دست یافت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند اظهار داشت: گونه های گیاهی ، تابش خورشید و زمین های کشاورزی مناسب از جمله ظرفیت های ایران اسلامی برای رونق تولید به شمارمی رود که از سوی کشور ایرلند مورد توجه قرار گرفته است.
اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های سیاسی و تجاری خوبی که در کشور ایرلند شاهد هستیم از این فرصت مغتنم باید هرچه بیشتر بهره برداری شمرد.
سفر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در ادامه به تشریح وضعیت این کشور پرداخت و افزود: ایرلند به لحاظ تولید ناخالص ملی رشد سریع دارد بنابراین می توان با ایجاد بسترهای مناسب همکاری ۲ کشور در حوزه های دارویی و فناوری اطلاعات که ازسوی این کشور مدنظر قرار گرفته، بتوان گام های موثری را در حوزه همکاری های مشترک برداشت.
ایرلند در سال ۱۹۷۳ میلادی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی به مدت ۶ ماه ریاست دوره ای اتحادیه را عهده دار بود و در پارلمان اروپا نیز دارای ۱۱ نماینده است.

۸۰۲۹/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.