ماموستا سیدحسن حسینی روز یکشنبه در یادواره شهدای اهل سنت چالدران که در روستای مرزی باور این شهرستان برگزار شد، افزود: اقشار مختلف ملت دفاع از ایران اسلامی را وظیفه خود می دانند و در این مسیر جان خود را در طبق اخلاص می گذارند.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی هیچگاه آغازگر جنگ نبوده ولی در صورت بروز جنگ، در دفاع از کشور با تکیه بر ملت عزیز ایران محکم و استوار است.
وی بیان کرد: ملت ایران به ویژه مرزداران دلیر، تاکنون به هیچکس اجازه تعرض به خاک مقدس خود را نداده اند و از این پس نیز این اجازه به هیچ وجه داده نمی شود.
فرمانده سپاه چالدران نیز در این آیین خون پاک شهیدان را یکی از عوامل مهم امنیت پایدار در کشور دانست و ادامه داد: باید قدردان همیشگی شهدا و خانواده آنان باشیم و راه آنها را به هر شکل ممکن برای عزت روزافزون کشور ادامه دهیم.
سرهنگ سیدمهدی غفاری با تاکید بر پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدن به قله های عزت و افتخار گفت: از جمله رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم راه عزتمندانه آن، پیروی از منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است و این مسیر با قدرت ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه دهها تن از اهل تسنن منطقه چالدران در راه دفاع از نظام اسلامی به شهادت رسیده اند، افزود: پاسداشت نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان عشایر از جمله اهداف برپایی این یادواره است.
در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای اهل تسنن و عشایر مرزدار تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.