فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان خودور و لوازم داخل خودرو که اقدام به 107 فقره سرقت در استان های تهران و البرز کرده بودند خبر داد.

به گزارش ایلنا سردار عباسعلی محمدیان، گفت: در پی ارجاع پرونده سرقت یک دستگاه خودرو مزدا 3 از کلانتری 38 بنفشه به پایگاه یکم پلیس آگاهی، پیگیری موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از مال باخته مشخص شد که وی خودرو را در ساعت 21 همان شب حادثه در حوالی پل انبار نفت فردیس پارک کرده و در ساعت 4 صبح متوجه می شود که به سرقت رفته است .

این مقام ارشد انتظامی گفت: بلافاصله تحقیقات پلیسی آغاز و شماره پلاک خودرو سرقتی به تمامی واحدهای گشت در سطح استان های البرز و تهران اعلام شد؛ پس از چند روز خودرو سرقتی با یک سرنشین در حال تردد، توسط ماموران کلانتری 25 محمدشهر کرج شناسایی و با اعلام ماموران، خودرو متوقف و سرنشین آن دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی های ماموران به سرقت خودرو با همدستی یک نفر دیگر که از سارقان حرفه ای شهرستان ملارد و به علت ارتکاب سرقت های متعدد تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان های ملارد، شهریار و فردیس بود اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با توجه به این که سرکرده باند خودش را با نام مستعار معرفی کرده و متهم دستگیر شده نیز هیچ اطلاعی از هویت اصلی و مخفیگاه وی نداشت، تحقیقات وارد مرحله پیچیده تری شد؛ کارآگاهان با تلاش شبانه روزی و تحقیقات پلیسی مخفیگاه نامبرده را در شهرستان ملارد شناسایی و با نیابت قضائی به آن جا اعزام شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی اموال مسروقه شامل جعبه ابزار، سیستم صوتی خودرو وکامپیوتر خودرو را کشف کردند .

به گفته وی در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد، متهم تحت تعقیب، به همراه دو نفر از همدستانش در شهرستان شهریار به همراه یک خودروی مزدا 3 سرقتی دیگر در هنگام سرقت دستگیر شده و در حال حاضر در زندان به سر می برند.

وی گفت: با دریافت نیابت قضائی هر 3 متهم از زندان تحویل گرفته شدند و در بازجویی های تکمیلی کارآگاهان به جرم خود مبنی بر سرقت 7 فقره خودرو  مزدا 3 و 100 فقره لوازم داخل خودرو در استان های تهران و البرز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که تمامی صحنه‌های سرقت شناسایی شدند اظهار کرد:  سر کرده باند که از سارقان حرفه‌ای مغازه است به بیشتر سرقت های مغازه در تهران بزرگ و شهرستان فردیس اعتراف کرد که تحقیقات در خصوص شناسایی محل های سرقت و مال باختگان ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.