مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: به دستور استاندار البرز، ایمن سازی نقاط حادثه خیز این استان از جمله حاشیه رودخانه‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اشاره به حوادث غرق شدگی در روزهای اخیر افزود: حسب الامر استاندار البرز، مقرر شد تیم‌های غواصی و نجات غریق آب منطقه ای البرز و تهران در حاشیه رودخانه کرج و سایر رودخانه‌های استان به صورت مستمر فعال شده و از اتراق مردم در نقاط حادثه خیز جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: با دستور استاندار محترم جلسات پیشگیری در این زمینه تشکیل شده و در این جلسات انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنرهای هشدار دهنده و اطلاع رسانی در حریم رودخانه ها و سدهای البرز و همچنین تهیه فیلم‌ها و برنامه‌های آموزشی و انتشار در رسانه استانی و ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

مهرور تاکید کرد:تیم‌های امداد هلال احمر با تقویت تجهیزات خود در حوزه رودخانه ها و سدهای این استان تمام تلاش ها را برای پیشگیری از بروز این نوع حوادث بکار گرفته اند.

وی با اشاره به افزایش تیم های گشتزنی در حاشیه رودخانه ها و سدهای استان افزود: مقرر شد بخشداری آسارا ضمن آموزش افراد محلی نسبت به برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای رستوران داران حاشیه رودخانه ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و اتاق اصناف اقدام نمایند.

وی همچنین تاکید کرد: فرمانداری های کرج، ساوجبلاغ و طالقان ضمن برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و توجیه مدیران ذیربط نسبت به هشدار و اطلاع رسانی به مردم اقدامات لازم را صورت می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.