به گزارش ایرنا، حسین رحمانیان درسخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساوجبلاغ افزود: امروز دشمنان درصدد ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه هستند که این امر نیاز به اطلاع رسانی های شفاف را دوچندان می سازد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: روابط عمومی ها نقش موثری در انعکاس عملکرد دستگاه ها و آگاهی بخشی به مردم از خدمات ارائه شده دارند .
رحمانیان گفت: امروزه روابط عمومی یک سامانه تشریفاتی و اجرایی نیست بلکه سامانه ای مشورتی و مدیریتی به شمارمی رود که نقش سازنده ای را در ارتباط و پیشرفت هر سازمانی ایفاء می کند.
وی اضافه کرد: بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی از سازمان ها منعکس نمی شود و مردم از فعالیت های دستگاه های اجرایی باخبر نخواهند شد.
رحمانیان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه و هجمه های سنگین استکبار جهانی به جامعه اسلامی لازم است تدابیر جدی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم با تکیه بر حوزه روابط عمومی صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای عبور از مشکلات فعلی جامعه در ابعاد مختلف از جمله حوزه اقتصاد لازم است رکن مهم و تاثیر گذار روابط عمومی ها در سازمان ها و نهاد ها برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر و شفاف تر به مردم تقویت شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز گفت: با اطلاع رسانی صحیح می توان مردم را از خدمات دستگاه های اجرایی آگاه ساخت و اگر اطلاعات صحیح به مردم ارائه نشود ابهامات برای آنان بوجود آمده و دچار یاس می شوند.
رحمانیان اظهارداشت: حوزه اطلاع رسانی موضوعی است که دشمنان بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند تا افشاندن بذر یاس زمینه تحقق هرچه بیشتر اهداف شوم خود را فراهم کنند .
وی به فرمایشات امیر مومنان (ع) اشاره کرد و افزود: ناامیدی سبب تسلیم شدن یک ملت می شود و دشمنان نظام اسلامی امروز به دنبال تحقق هرچه بیشتر بسترهای یاس در جامعه هستند .
رحمانیان تاکید کرد: فصل مشترک تمام سازمان ها روابط عمومی است و در چهل سالگی انقلاب باید هرچه بیشتر دستاوردهای این نظام پر برکت را برای اقشار مختلف مردم از جمله نسل جوان بازگو کرد .
وی پیشرفت و آبادانی درحوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی را از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و افزود: باید با بیان این دستاوردها فرصت را از بیگانگان برای مخدوش ساختن اذهان عمومی برگرفت.
وی یاد آورشد: مسئولان نظام اسلامی شبانه روز در تلاش برای خدمات دهی هستند وباید با اطلاع رسانی مردم را از این نوع خدمات آگاه ساخت.
رحمانیان گفت: رسانه ها ابزار مهمی برای روابط عمومی هستند که این حوزه مهم در ابهام زدایی یاری می رسانند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز به جایگاه مورد نظر در عرصه روابط عمومی نرسیده ایم اما تلاش می شود با بهره گیری از فرصت ها و اطلاع رسانی شفاف از این ظرفیت هرچه بهتر وبیشتر استفاده شود.
رحمانیان درادامه به اقدامات انجام شده در استان البرز در حوزه روابط عمومی براساس دستورات ویژه استاندارالبرزمبنی بر توجه به این حوزه اشاره کرد و افزود: شورای هماهنگی روابط عمومی های وشورای اطلاع رسانی روابط عمومی ها از جمله اقدامات موثری است که دراین بخش مهم انجام شده است.
وی با یاد آوری بحران سیل در کشور و استان البرز گفت: وضعیت وخیمی را در بحران های اخیر سیل در این استان شاهد بودیم که با هم افزایی و همراهی مسئولان همراه با اطلاع رسانی دقیق و شفاف توانسیم از بحران گذر کنیم .
وی تاکید کرد: با دستور استاندارالبرز بسیج خدمات دهی به مردم و پیشگیری ها انجام شد و این اقدامات موثر سبب شد به رغم بارش های شدید البرز از این بحران ها به سلامت عبور کند.
رحمانیان اظهار داشت: سرمایه گذاری ها و اشتغالزایی برای 43 هزار نفر دراستان البرز نوید خدمات ویژه ای را برای مردم این استان دارد که باید هرچه بیشتر با اطلاع رسانی زمینه امید بخشی در این استان را فرهم کرد.
وی در ادامه به عناوین هفته ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد و افزود: روابط عمومی و ارتباط حرفه ای با رسانه ها ،روابط عمومی و رونق تولید ، روابط عمومی امید آفرینی شور و نشاط در جامعه، روابط عمومی و تکریم پیشکسوتان ، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی ، روابط عمومی، اموزش و پژوهش، روابط عمومی و تبلیغات نوین از جمله این عناوین است که بیانگر اهمیت این بخش تاثیر گذار در دستگاه های اجرایی می باشد .
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.