به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به صفات حضرت امام حسن مجتبی (ع) از جمله یتیم نوازی، و صبوری ایشان افزود: باید از تاریخ عبرت گرفت و زندگی امام حسن مجتبی (ع) برای امروز ما دست آموزاست.
امام جمعه کرج ادامه داد: با نگاهی گذار به تاریخ می توان دید که پس از شهادت امیرمومنان (ع) و اغاز دوره امامت امام حسن مجتبی (ع) یک عده ای دوباره سرکار امدند و در واقع کسانی دورمعاویه جمع شدند که امیر مومنان (ع) آنان را سرکوب کرده بود.
وی اضافه کرد: این عده با جبهه واحدی درمقابل امام حسن مجتبی (ع) به دنبال در دست گرفتن نظام سیاسی و اقتصاد بودند تا کنترل نظام ارزشی را نیز دردست گیرند و مردم را به نظام جاهلی برگردانند.
امام جمعه کرج گفت: امام حسن مجتبی(ع) دراین دوران سخت مدیریت شیعه، حفظ دین و نشر معارف اسلامی را برعهده داشت و هم مقابل منافقان و طاغوتیان ایستادگی می کرد.
وی ادامه داد: ایشان می دانست که اقدام به مبارزه مسلحانه با معاویه جواب نمی دهد بالاخره کار به جایی رسید که حضرت وارد مذاکره شد و صلح را برای بقای شیعه پذیرفت اما امام دائما تذکر می داد که معاویه به تعهدات خود عمل نمی کند.
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: امروز نیز شاهد هستیم گفته می شود برجام ، موشک و موضوعاتی از قبیل ولایت فقیه که از سوی دشمنان سر زده است و به امام ما فشار می آورند که تسلیم شویم اما آیا نباید از تاریخ درس بگیریم.
آیت الله حسینی همدانی افزود: با شرایطی که توجه نشد ، خطوط قرمز رد شد و اجازه دادن که بالاخره مذاکره صورت بگیرد چراکه اگر صورت نمی گرفت قطعا یک عده ای سر و صدا راه می انداختند بنابراین مقام معظم رهبری پذیرفت تا اتمام حجت شود.
وی گفت: چهره دشمن امروز برای همه مشخص شده و در تحریم ها دیدیم که چگونه برخورد شد از جمله آنکه مواد حیاتی از جمله دارو برای مردم منع شد .
امام جمعه کرج افزود: مردم در صحنه هستند و بزرگترین قدرت دنیا را تا زمانی که مردم هستند داریم بنابراین از امروز هر پافشاری برای مذاکره با استکبار خیانت به مردم و ضربه به نظام اسلامی می دانیم .
وی تاکید کرد: مسئولان در عرصه دیپلماسی و بین المللی برای رسیدن به مصلحت ملت نباید حکمت ، اقتدار و عزت نظام اسلامی را از دست بدهند.
آیت الله حسینی همدانی افزود: سخنان رهبر انقلاب اسلامی را در دیدار با کارگزارن نظام و تذکرات ایشان را دیدیم و مهمترین موضوع رهبر انقلاب جنگ آمریکا با ایران و تاکید بر واقع نشدن این جنگ بود.
امام جمعه کرج گفت: عدم مذاکره با دشمن راه پیروزی و مقاومت در برابر دشمن است چرا این موضوعات مهم بارها از سوی رهبری تکرار شده است .
وی ادامه داد: عده ای از سایه جنگ بر کشور می گویند و معتقدند برای دور کردن جنگ باید مذاکره داشت اما دیدیم که در گذشته توان هسته ای را از خود دور کردیم اما چند برابر تحریم شدیم .
آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: تهدید و سپاه را تروریست خواندن از دیگر اقدامات گذشته دشمن بود و امروز به موشک های ما با اعلام سایه جنگ چشم طمع دارند .
وی با اشاره به جنایت اخیر آل سعود در یمن و خراب کردن خانه مسلمانان به بهانه خراب کردن مراکز نظامی گفت: دشمنان نظام اسلامی هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نخواهند بود.
امام جمعه کرج افزود: ملت ایران اهل ترس و سازش با بیگانگان نیست و بنابراین باید با بصیرت هرچه تمام تر درمقابل دشمنان ایستادگی کرد.
وی تاکید کرد : با انگیزه جهادی باید وارد میدان خدمت به مردم شد و از ظرفیت های جوانان، نخبگان، فرهیخگان، منابع طبیعی استفاده بیشتری برد و در نهایت مدیریت صحیح برای عبور ازاین شرایط فعلی داشت.
امام جمعه کرج در ادامه به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و دربین این مناسبت ها به مناسبت روز جمعیت پرداخت و کاهش جمعیت را از دیگر توطئه های دشمنان خواند.
وی افزود: جمعیت یکی از شاخصه های مهم در قدرت ملی کشور است و دشمنان تلاش می کنند بر کم کردن جمعیت ایران بطوریکه دراین مسیر روی موضوع خانواده و ارتباطات اسلامی نشانه رفته اند.
آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: ساختن فیلم ، اقدامات فرهنگی برای کاهش جمعیت با هدف از بین بردن ارتباطات فامیلی و کاهش جمعیت توطئه امروز دشمنان نظام اسلامی به شمارمی رود.
وی خاطرنشان کرد: با تمام تاکیدات مقام معظم رهبری و کارشناسان جمعیت ایران اسلامی در بحث سیاست های جمعیتی کمترین نرخ باروری را در جهان اسلام دارد که باید توجه ویژه ای دراین زمینه به خرج داد.
امام جمعه کرج گفت: تمدن نوین اسلامی بدون جمعیت نمی توان داشت و جمعیت کم رونق تولید را از بین می برد و کشاورزی مختل می شود.
وی تاکید کرد: باید نیروی های انقلابی و ارزشی روی این مهم کار کنند مراقب باشیم که دشمنان امروز با کاهش فرزند آوری هدف کاهش جمعیت را دنبال می کنند.
آیت الله حسینی همدانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان کرج به یکی از دستورات اجتماعی اسلام یعنی نصحیت کردن پرداخت و افزود: اهل ایمان نسبت به همدیگر این وظیفه را دارند.
امام جمعه کرج گفت: یکی دیگر از موارد معاشرت مومنین در جامعه تحکیم روابط اجتماعی و وحدت مسلمین است بنابراین نباید لحظه ای بین اهل ایمان اختلاف باشد.
وی تاکید کرد: برای نزدیک شدن دعا به اجابت باید کدورت ها را کنار گذاشت بنابراین برای بخشیدن خدا باید بخشش داشت تا رابطه مودت تقویت شود.
بررسی مشکلات مردم با حضور 30 مسئول و مدیر در میز خدمت نماز جمعه مصلی کرج، راه اندازی مهد آدینه برای نگهداری فرزندان نمازگزاران از جمله موضوعاتی بود که ازسوی رئیس ستاد نماز جمعه بعنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرج مطرح شد.
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.