به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر افزود: مردم ایران قدر رهبری را می دانند و رهبر نیز قدر مردم را می دانند و ملت ایران در برابر ستم استکبار جهانی مقابله به مثل خواهد کرد.
وی با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری، ادامه داد: ایران به هر میزان که بخواهد نفت تولید و صادر می کند و اگر روزی لازم باشد تنگه هرمز را بسته و راه انتقال نفت را به روی جهانیان می بندد.
امام جمعه سمنان با اشاره به روز کار و کارگر گفت: کارگران سربازان و زمینه ساز رونق تولید هستند، کار کارگران به مانند جهاد در راه خدا و ارزشمند است.
شاهچراغی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) گفت: مزد کارگر را به موقع پرداخت کنید.
وی با اشاره به روز معلم در هفته پیش رو گفت: معلمان امانتداران بزرگ کشور هستند چرا که دانش آموزان به عنوان آینده سازان مملکت امانتی در دست معلمان هستند.
امام جمعه سمنان ابراز داشت: معلمان در تعلیم و تربیت درست دانش آموزان بیش از پیش تلاش کنند.
امام جمعه سمنان با اشاره به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا در هفته آینده گفت: فلسفه تشکیل شورا خدمت به مردم است، شوراها بیش از پیش برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به دهه غبارروبی مساجد گفت: مسجد خانه دوم مسلمانان است و باید تمیز باشد و نظافت آن رعایت شود، جوانان در مسجدها حضور پر رنگ داشته باشند، به جوانان در مسجدها مسولیت داده شود و از ظرفیت این قشر موثر جامعه به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره فرموده رهبری اضافه کرد: مسجدها سنگر است و همواره زنان و مردان و تمام اقشار مختلف جامعه با هر سن و سالی در مسجدها حضور پررنگ داشته باشند.
وی با بیان این که یاد خدا آرام بخش قلب هاست، افزود: نماز خواندن مصداق واقعی یاد خدا بودن و عامل رسیدن به آرامش و کمال است.
شاهچراغی گفت: در جامعه بی نمازی وجود دارد، اما اگر افراد از فایده های نمازخواندن مطلع شوند به طور حتم نمازخوان می شوند.
امام جمعه سمنان با بیان این که آخرت فیلمی از دنیاست، یادآور شد: فردی که خدا و ائمه اطهار(ع) را در دنیا کنار بگذارد در آخرت کور محشور می شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.