نیما نادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به تازگی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اسامی برترین پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران را در سال تحصیلی 97- 96 در بخش‌های آموزش، پژوهش، وجهه بین المللی، تسهیلات ،امکانات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی انتشار داد که پژوهشگاه مواد وانرژی ایران رتبه سوم را به دست آورد.
وی اظهارداشت: بر اساس این گزارش، پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و پژوهشگاه مواد و انرژی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
نادری گفت: اطلاعات پژوهشی رتبه‌بندی سال 97-96 مربوط به بازه زمانی 2016-2014 و اطلاعات پرسشنامه مربوط به بازه زمانی 1395-1393 است.
سرپرست امور بین الملل پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: در این رتبه بندی که 30 پژوهشگاه و مرکز پژوهشی کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند، رتبه کلی و نمره هر مرکز به طور جداگانه در بخش‌های آموزش، پژوهش، وجهه بین المللی، امکانات و فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به آدرس : https://ur.isc.gov.ir/Home/RankIranUniv درج شده است.
محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مسقر است.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.