به گزارش ایرنا ، در این آیین که شامگاه دوشنبه در دبیرستان دخترانه سمیه طالقان برگزار شد، مدیرآموزش و پرورش طالقان ازروز تولد پرفسور مریم میرزاخانی که به نام روز جهانی « زنان در ریاضیات » نامگذاری شده به عنوان افتخاری بزرگ برای ایران یاد کرد.
سید سجاد حسینی نسب اظهارداشت : مریم میرزاخانی برنده 2 مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی ، دانش آموخته رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه هاروارد در سال 2014 به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است.
وی بیان داشت: این ریاضیدان نابغه ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد متولد اردیبهشت ماهسال 1356 در شهر تهران است.
حسینی نسب خاطرنشان کرد: این بانوی ایرانی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رساند.
وی یادآورشد: پرفسور میرزاخانی بعد از دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه استنفورد به عنوان استادیار وارد دانشگاه پرینستون شد و سپس در
دانشگاه استنفورد آمریکا به تدریس پرداخت .
حسینی نسب خاطرنشان کرد: این نابغه ریشه در خاک پاک ایران، البرز و شهر طالقان داشت که در سن چهل سالگی در اوج موفقیت علمی و شهرت جهانی به دیار باقی شتافت.
وی با اشاره به اینکه جشنواره بزرگ علمی – پژوهشی استان البرز به نام پروفسور مریم میرزاخانی نامگذاری شده است، تصریح کرد: این جشنواره در راستای اهداف نوین آموزش و پرورش ،توسعه آموزش پژوهش محور ، فکر خلاق و تولید ابداعات و اختراعات فعالیت می کند.
حسینی نسب ادامه داد: این بانوی نابغه ایرانی به علت بیماری سرطان، در روز 24 تیرماه سال 1396 دار فانی را وداع گفت.
در این آیین از دانش آموزان مقام آور در رشته ریاضیات به یاد پرفسور مریم میزاخانی تجلیل شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود یک هزار نفر آنان در مدارس طالقان تحصیل می کنند.
28119/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.