شهردار فردیس تاکید کرد که انتصابات شهرداری را نه براساس سفارش که براساس شایسته‌سالاری دنبال کردم اما این روند منجر به اختلافات طولانی و در نهایت شایعه استعفا و استیضاح من شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر غفاری امروز در نشست خبری مشکلات جاری مدیریت شهری فردیس را ناشی از بروز اختلاف نظر 5 عضو شورای‌شهر فردیس، عنوان کرد و گفت: کمتر از دو هفته بعد از شروع کارم در شهرداری، مشکلات و عدم همکاری از طرف این اعضا شروع شد که علی‌رغم حل و فصل برخی مسایل، همچنان کم کاری و نبود تعامل دو جانبه باعث مشکلاتی در این حوزه شده است.

وی افزود: برخی مشکلات که البته تا حدودی برطرف شده دخالت اعضا در انتصابات شهرداری بود که علی‌رغم غیرقانونی بودن اعتقاد داشتم انتصاب مدیران شهرداری بر اساس شایسته سالاری و بر اساس سوابق مدیریتی انجام شود که متاسفانه با جبهه‌گیری تنی چند از اعضا مواجه شدم.

شهردار فردیس به دخالت استاندار اشاره کرد و گفت: در آخرین جلسه شورای‌شهر استان که با حضور استاندار برگزار شد، تاکید شد که مدیریت‌شهری اختلافات خود را کنار گذاشته و به کار مردم برسند. پیرو این جلسه مقرر شد معاون عمرانی استانداری برای رفع مشکل با فرماندار مذاکراتی داشته باشد که هنوز از نتایج آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

غفاری گفت: این اختلافات در نهایت منجربه به حواشی و شایعه پراکنی استعفا و کناره گیری من از شهرداری شد در حالی که من از سمت شهرداری فردیس استعفا نداده و استیضاح نشدم. 

غفاری در ارتباط با فساد مالی در شهرداری فردیس، تاکید کرد: فساد اداری موضوعی است که می تواند در هر سازمان و ارگانی دیده شود و هیچ جایگاهی 100 درصد از تخلف سازمانی به دور نیست.

وی با اشاره به دستگیری های منطقه در سال 94، ادامه داد: در شهرداری با همکارانی که در راس مجموعه بودند سعی کردیم خودمان جلوی تخلفات ساختمانی را بگیریم.

شهردار  فردیس بیشترین تخلفات را ساخت و ساز غیر مجاز دانست و اضافه کرد: شهرداری در نخستین اقدام خود از ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت کرد ولی این مستلزم همکاری در سطح وسیع بود.

غفاری با تاکید بر اینکه اگر سفارش پذیر نباشیم می توانیم بر مشکلات ساخت و ساز غیر مجاز فائق شویم، اذعان داشت: این مهمترین نکته ای است که مدیران در راس باید مدنظر داشته باشند و در امور خود نه بر اساس سفارش که به صورت قانونی مسیر کاری را طی کنند.

غفاری به کارهای انجام شده در شهرداری اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر بعد از انتصاب، نسبت به تکمیل ساختمان شورا و شهرداری اقدام شد. همچنین با توجه به لزوم تهیه طرح تفصیلی، طرح جامع و تشکیل و ساماندهی سازمانهایی همچون سیما و منظر و ... برای مدیریت شهری فردیس، برنامه ریزی شد.

غفاری با اشاره به اینکه به‌زودی سازمان فرهنگی شورا آغاز بکار خواهد کرد از شروع فعالیت سازمان آتش‌نشانی فردیس خبر داد.

شهردار  فردیس در ارتباط با پرداخت دستمزد پرسنل گفت: تاکنون پرداخت حقوق به موقع انجام شده و حتی در شرایط خاص برای پرداخت دستمزد نیروهای خدماتی و پرسنل، منتظر تصویب مصوبات شورا نبودم و از بودجه داخلی حقوق آنها پرداخت شد.

وی در ارتباط با حل ترافیک فردیس گفت: مهمترین گره ترافیک در پل فردیس ایجاد می‌شود که راه ارتباطی شهروندان فردیسی به شهر کرج و اتوبان است.

غفاری از برنامه‌ریزی در احداث مسیر جایگزین خبر داد و اظهار داشت: کار مشاوره برای این مسیر در دست اجرا است که ارتباط دیگری با اتوبان تهران-کرج و یا اتوبان شهید همت ایحاد شود.

شهردار فردیس با تاکید بر اینکه تنها شهرستان استان البرز هستیم که جذب 100 درصد درآمد نقدی را عملیاتی کردیم، اضافه کرد: در بودجه سال 97 با توجه به اعتبار کل 245 میلیارد تومانی، 600 میلیون تومان به صورت تهاتر دیده شد.

شهردار فردیس به کمبودهای مکان‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: تنها سینمایی که در شهر فردیس دائر است هم از نظر امکانات و هم از نظر موقعیت دچار مشکل است و اگر به‌عنوان تنها سینمای شهر مطرح نبود باید پیش از این تخریب می‌شد لذا درصدد احداث حدود 6 سینما در سطح شهر هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.