به گزارش ایرنا، محمد امین فرشی روز دوشنبه در گفت و با خبرنگاران افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی نهادی دولتی است که بعد از انقلاب بر مبنای قانون و برای تجمیع شهرک‌های صنعتی و در جهت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از اتلاف زمین ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: سال های گذشته، سرمایه گذاری دولت و ایجاد صنایع به صورت پراکنده یا تجمیع شده، محدود به مرکز کشور، استان‌های برخوردار و صنعتی بود و مناطق حاشیه‌ای از آن بی‌بهره بوده‌اند.
فرشی گفت: احداث شرکت شهرک های صنعتی نوعی عدالت اجتماعی را ایجاد کرد و طبق آن و بر اساس قانون، ردیف بودجه ای برای سایر استان های کشور تعریف شد.
وی ادامه داد: این نهاد دولتی در البرز جوان است و شهرک های جدید نیز در این استان با عملیات جهادی مدیران مجموعه ای شرکت وا هدف تحقق بخشیدن هر چه بیشتر شعار سال رونق تولید، با حمایت مسئولان افزایش 50 در صدی شهرک سازی صنعتی خواهیم داشت.
فرشی با اشاره به نقش شرکت شهرک های صنعتی در حمایت از صادرات، گفت: در این زمینه ما باید بتوانیم قیمت تمام شده کالا را کاهش داده و برای بازاریابی در خارج از کشور رغبت ایجاد کنیم، تحقق این مهم برای کشور ارز آور بوده و نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار و جهانی کردن تولید دارد.
مدیرعامل شرک شهرک های صنعتی استان البرز افزود: وظیفه اصلی شرکت فراهم کردن زیرساخت ها برای تولید راحت کالا است، اما در زمینه آموزش، فناوری، صادرات و مشاوره که بسیار پر اهمیت است نیز خدمات زیادی ارائه می شود.
وی در ادامه با ارائه راهکارهایی برای رونق تولید اشاره و ادامه داد: در مرکز فناوری شهرک صنعتی اشتهارد 22واحد مشاور وجود دارد که ما واحدهای دارای مشکل را به این مشاوران معرفی کرده و برای تشویق آنها بخشی از هزینه ها را نیز متقبل می شویم.
فرشی، با تاکید بر اینکه وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی فقط زیر ساخت و شهرک سازی نیست، بلکه در راستای صنایع کوچک هم می تواند موثر باشد تاکید کرد: آموزش، حمایت از برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج کشور، برگزاری تورهای صنعتی برای دانشجویان و سایر افراد از دیگر اقدامات مهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.
بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.