به گزارش ایرنا، این مددجو با اشاره به اینکه مدت هشت سال است زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز قرار گرفته، اظهارداشت: متولد 1361 هستم که در سن 18 سالگی ازدواج کردم.
وی ادامه داد: پس از 2 سال صاحب فرزند شدم لیکن متاسفانه به دلیل بی‌مسئولیتی همسرم زندگی مشترک ما به شکست رسید و ناگزیر مخارج زندگی را با حمایت کمیته امداد و کارکردن در کارگاه سبزی خردکنی تأمین می‌کردم.
این مددجوی کارآفرین افزود: پس از 14 سال کارکردن در کارگاه سبزی خردکنی تصمیم گرفتم با تجربیاتی که از این کار به دست آوردم به‌ صورت مستقل کارگاهی را راه‌ اندازی کنم.
وی گفت: این موضوع را با واحد اشتغال کمیته امداد درمیان گذاشتم و آن‌ها نیز استقبال کردند که ابتدا مذاکراتی با صاحب کارم انجام دادم و بخشی از لوازم کار را از او گرفتم و بخش دیگر را با مبلغ 300میلیون ریال تسهیلات قرض‌ الحسنه کمیته امداد خریداری کردم.
این کارآفرین بیان داشت: یک مکان به مساحت 300 متر مربع با ودیعه 50 میلیون ریال و اجاره ماهانه 18 میلیون ریال برای شروع کار اختیار کردم که با رونق گرفتن کسب و کار ، اشتغالزایی در آن نیز شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه در کارگاه او روزانه بین 2 تا چهار تن سبزی، پاک، شست‌وشو و بسته‌بندی می‌شودریال ادامه داد: هم‌ اکنون با توسعه کار، ضمن خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد بدهی‌های اولیه راه‌اندازی کارگاه را پرداخت کرده‌ام.
این بانوی کارآفرین افزود: اکنون 35 نفر آقا و خانم (تعدادی از آنان بانوان سرپرست خانوار و تحت پوشش کمیته امداد ) در بخش حمل‌ونقل، نگهبانی، شست‌وشو و بسته بندی سبزی نیز مشغول به‌ کار هستند.
در سال های اخیر نیز تعداد دیگری از بانوان مددجو و سرپرست خانوار استان البرز با حمایت کمیته امداد به کارآفرین تبدیل شدند.
کمیته امداد امام خمینی (ره ) البرز حدود 35 هزار نفر زیر چتر حمایتی خود دارد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.