به گزارش ایرنا، علی درویش پور روز پنجشنبه در نخستین نشست کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار و اجرای برنامه عمل احیاء تالاب صالحیه در سال 1398 که در معاونت عمرانی استانداری البرز برگزار شد، افزود: به همین منظور لازم است تا کارگروه احیاء تالاب صالحیه در شهرستان نظرآباد و به میزبانی فرمانداری و با حضور مدیران استانی بصورت ماهیانه تشکیل شود.
وی اظهار داشت: اهمیت کارگروه برای مقابله با آلودگی هوا بر کسی پوشیده نیست به طوریکه آمارهای اعلام شده در سطح دنیا و ایران ناشی از آلودگی هوا بسیار تکان دهنده و قابل توجه است.
درویش پور با بیان اینکه یکی از معضلات جدی در تمام دنیا آلودگی هوا است، افزود: یکی از وظایف مهم دستگاه های اجرایی تامین آسایش و رفاه مردم است که از جمله آنها می توان به موضوع هوای پاک اشاره کرد.
وی با تاکید بر تکالیفی که در کارگروه مقابله با آلودگی هوا برای هر یک از دستگاه ها مشخص شده تاکید داشت و گفت :هر یک از دستگاه ها باید به وظیفه خود را در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار عمل کنند .
وی ادامه داد: به همین منظور مدیران عضو کارگروه باید در جلسه آتی برنامه های عملیاتی و اقداماتی که می خواهند در سال جاری را انجام دهند، به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه اظهار داشت: یکی از تکالیف ویژه مربوط به شهرداری های کرج، نظرآباد و اشتهارد می باشد که ضروری است با حساسیت ویژه ای به برنامه ریزی بپردازند.
وی افزود: ضروری است شهرداری کرج نسبت به احداث کمربند سبز گزارش ارائه دهد که چه اقداماتی تاکنون انجام داده و چه برنامه هایی برای آینده دارند؟
در ادامه درویش پور با اشاره به وصول عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بیان داشت : ضروری
است که سازمان امور مالیاتی از نحوه عملکرد و هزینه کرد عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی که به حساب شهرداری ها واریز می شود، گزارشی را ارائه دهند.
وی اضافه کرد: ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی ، امور عشایری و محیط زیست برای ساماندهی شترها در سطح مراتع اراضی مربوط به حاشیه تالاب اقدامات لازم را انجام دهند.
درویش پور با تاکید بر تشکیل کمیته شهرستانی محیط زیست بیان داشت : در نظرآباد و اشتهارد کمیته شهرستانی گرد و غبار تشکیل شود تا به طور ویژه برای 45 هزار هکتار اراضی بیابانی استان برنامه ریزی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در این نشست گزارشی از وضعیت کیفی هوای استان در سال 97 را ارائه کرد و در ادامه به موضوع شناسایی کانونهای داخلی گرد و غبار و شنلسایی عوامل اصلی تهدید کننده تالاب تاکید کرد.
فردین حکیمی، با توجه وظایف قانونی دستگاه های عضو کارگروه مطابق با آیین نامه مقابله با گرد و غبار، خواستار توجه بیشتر دستگاه های مسئول در اجرایی شدن مفاد آیین نامه ابلاغی شد.
در این نشست برخی از دستگاه های عضور کارگروه گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

***ضرورت رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی
در ادامه این نشست، نخستین نشست کمیسیون ذیل ماده11 نیز برگزار شد.
در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: مدیران باید نسبت به مجوزهایی که صادر می کنند پیگیر باشند و با رصد به موقع بتوانند نظارت مناسبی نسبت به عملکرد واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی داشته باشند.
درویش پور با اشاره به اینکه رعایت استانداردهای زیست محیطی بسیار اهمیت دارد، افزود: تصمیم های که در این کمیسیون اتخاذ می شود برای محیط زیست و سلامت شهروندان مهم است و مدیران باید نسبت به مجوزهایی که صادر می کنند پیگیر باشند و با رصد به موقع بتوانند نظارت مناسبی نسبت به عملکرد واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی داشته باشند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.