به گزارش ایرنا، بابک دین پرست روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی در منطقه وِیژه اقتصادی پیام البرز افزود: اولویت ما در سال رونق تولید باید این باشد که حتی یک واحد تولیدی تعطیل نشود.
وی ادامه داد: در کنار فعالیت صنایع باید اشتغال حفظ شود، در سالی که این همه مشکل داریم و دشمنان ما زیاد هستند باید بتوانیم پوزه آنها را به خاک بمالیم.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی باید آرایش جنگی گرفت و میزهای کارمان تبدیل به سنگر حمایت از تولید و اشتغال شوند.
دین پرست اظهار داشت : در شرایط کنونی باید تلاش هایمان روز افزون و به صورت خستگی ناپذیر کار کنیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه سکان باید دست استانداران و فرمانداران باشد، گفت: در این سال مهم برای همه باید یک رویکرد و آن هم رونق تولید مد نظر بوده و باید تمام وجودمان برای اقتصاد باشد.
وی ادامه داد: این همه مشکل و دشمن داریم و باید اشتغال وتولید به همراه وحدت و یکپارچگی
را حفظ کنیم تا دشمنان ناامید شوند.
دین پرست گفت: استانداران و فرمانداران حمایت از واحدهای تولیدی را اولویت قرار دهند زیرا رونق تولید و مسایل اقتصادی اولویت اول رهبری است، اگر در این شرایط تحریمی یک نفر هست که می تواند تولید کند و حقوق بدهد، در صورتی که فعالیتش سالم بود باید همه برای آن به خط شویم، اینکه یک ماه بیمه تامین اجتماعی را پرداخت نکرد دلیل نمی شود که آن واحد تعطیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های اقتصادی امسال اشاره کرد و گفت: شناسایی واحدی تولیدی راکد، بررسی رفع تملک واحدی تولیدی و صنعتی از مهم ترین اولویت های اقتصادی امسال است.
وی با اشاره به وجود سامانه هایی از جمله سامانه کسب کار، دادور برای شناسایی و تکمیل درخواست و صدور جواز و مرکز تماس فوریت های کسب و کار در کشور افزود: یکی از پیشنهاداتی که داریم و امیدواریم تصویب شود، اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که با هدف جلوگیری از اقدامات اجرایی، قضایی و عملیاتی علیه واحدهای تولیدی است که در صورت تصویب دیگر نمی توان به راحتی هر واحد تولیدی را تعطیل کرد.
دین پرست افزود: همچنین ستاد تنظیم بازار در شرایط سخت کنونی کشور مراقب باشد و کمیته های جلوگیری از احتکار را راه اندازی کنید.
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به تاکید رئیس جمهوری بر اجرای طرح های نیمه تمام
اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت دولت و رئیس جمهوری اجرای طرح های نیمه تمام و بر زمین مانده است.
وی در ادامه به نرخ بیکاری 14.7 درصد در استان البرز اشاره کردو افزود: با وجود این همه ظرفیت و توانایی که در البرز وجود دارد این میزان نرخ بیکاری شایسته این استان نیست.
وی ادامه داد: استان البرز با وجود استاندار پرتلاشی که دارد از شرایط خوبی برخوردار است و از تیم مدیریتی این استان برای کمک رسانی به سیل زدگان که با عزمی جدی پای کار بودند قدردانی می کنیم.
دین پرست گفت: البرز در شرایطی که دارای این وضعیت و ظرفیت های مدیریتی، صنعتی، تولیدی و خدادادی است چرا باید معدل آن در اشتغال به این اندازه پائین باشد.
وی بیان داشت: همچنین البرز استانی ویژه ای است و مدیران آن در پشت عبارتی به نام مهاجرت نباید بایستید، با دیگر استان های که نرخ بیکاری آنها نزدیک به البرز است جلساتی داشته باشند و ظرفیت هایتان را بررسی کنند.
معاون وزیر کشور خطاب به مسئولان البرز گفت: 150 برند تولیدی صنعتی در این استان وجود دارد، آیا دیگر استان ها نیز مثل شما از این ظرفیت ها بهره مند هستند؟، اگر سطح بیکاری تان با وجود این همه ظرفیت باید همین باشد بنده حرفی ندارم اما در غیر این صورت بررسی کنید که مشکل کار کجاست ؟
دین پرست ادامه داد: میزان نرخ بیکاری را آسیب شناسی البرز آسیب شناسی شود، کمترین نرخ بیکاری در سال های 97 مربوط به استان های همدان، سمنان و مرکزی بوده ، البرز ظرفیت هایی دارد که بیشتر استان ها ندارند.
وی گفت: یک تیم کارشناسی باید تشکیل شود و موقعیت استان البرز با دیگر استان ها مقایسه شود که آنها چگونه توانسته اند نرخ بیکاری خود را کاهش دهند.
وی ادامه داد: با استان هایی از جمله آذربایجان غربی، اصفهان و کردستان که به ترتیب 14.7، 13.7 و 14.6 درصد نرخ بیکاری دارند گفت وگو کنید و با تشکیل تیم کارشناسی ظرفیت هایی از جمله گردشگری یا کارشناسی را برای تغییر نرخ بیکاری به کار گیرید.
دین پرست افزود: البرز ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد که می توان از آن برای توسعه این استان و اشتغال بهره برد، نرخ مشارکت اقتصادی در این استان در سال 97 نسبت به سال 96، 1.2 درصد افزایش داشته که نوید خوبی است.
معاون وزیر کشور گفت: سهم سرمایه گذاری خارجی به دلیل تحریم ها با کندی صورت گرفته اما با این وجود در استان البرز سال گذشته 11 طرح سرمایه گذاری خارجی با 182 میلیون یورو انجام شده که سهم اشتغال استان 336 نفر بوده است.
دین پرست ادامه داد: در واحدهای اقتصادی 2 دسته واحدهای مشکل دار و بحرانی داریم که در استان البرز 31 واحد مشکل دار با اشتغالزایی سه هزار و 736 نفر وجود دارد که باید کارگروهی تشکیل و به صورت مرتب رصد شوند.
وی افزود: همچنین عملکرد این استان در مشارکت بخش خصوصی قابل توجه است و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیز اختیارات خوبی برای پیگیری مصوبات در سطحی ملی را دارا است.
دین پرست گفت: موارد 20 گانه اولویت های اقتصادی کشور به تائید وزیر کشور رسیده که نیاز است استانداران نیز آن را ابلاغ، نظارت و رصد و اولویت بندی کنند چرا که در آخر سال باید گزارش ارائه دهند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.