به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز، در این اطلاعیه آمده است : امسال نیز همچون سال‌های پیش ، با رعایت هر چه بیشتر حرمت ماه مبارک رمضان و حفظ نظم و امنیت هنگام حضور در آئین‌های مذهبی و با همکاری مداوم و موثر مردم خداجوی استان البرز با ماموران نیروی انتظامی شاهد آرامش ، امنیت اجتماعی و کاهش تخلفات خواهیم بود.
نیروی انتظامی استان البرز همانند گذشته از تلاش و کوشش در راستای حفظ حرمت دینی و رعایت حقوق شهروندان ، برای خدمت به مردم عزیز فروگذاری نکرده و امیدوار است شهروندان نیز در راه تداوم و تعمیق تعامل و همکاری مسئولانه خود به ویژه با رعایت شعائر دینی در این ماه مبارک ، خادمان خود را در خدمتگذاری هر چه بهتر یاری کنند.
فرماندهی انتظامی استان البرز از هموطنانی که به دلیل مسافرت، بیماری و یا به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نمی‌باشند تقاضا کرد از هرگونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه‌خواری است مانند خوردن،‌ آشامیدن و استعمال دخانیات پرهیز کرده و ضمن احترام به حقوق سایران ، حرمت این ماه را رعایت کنند .
در این ماه گشت های پلیس ، ویژه تر فعالیت می کنند به خصوص در ایام لیالی قدر که مردم مذهبی و متدین استان البرز منازل خود را ترک می کنند ، پلیس وِظیفه دارد از حریم آنان پاسداری کند .
فرماندهی انتظامی استان البرز ضمن تاکید بر این موضوع که به مناسبت ماه مبارک رمضان رستوران ها و مراکز ارائه خدمات غذایی از اذان صبح تا افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و فعالیت این مراکز خدماتی از افطار تا سحر مجاز است تصریح کرد : با آن دسته از افراد یا صنوفی که حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی‌توجهی کنند ، حسب وظیفه برخورد قانونی خواهد شد و بازدیدهای غیرمترقبه از صنوف ، جزء برنامه های پلیس در ماه مبارک رمضان است .
در ادامه این اطلاعیه آمده است : از عموم هموطنان انتظار می‌رود با رعایت هنجارهای اخلاقی و اجتماعی متناسب با این ماه معنوی بر شکوه آن بیافزایند و نیروی انتظامی استان البرز نیز در پاسخ به انتظار مردم روزه‌دار با معدود افرادی که رعایت این فضای الهی و معنوی را نمی‌ کنند ، برخورد قانونی خواهد کرد.
با توجه به اینکه برنامه های پلیس تامین نظم و امنیت عمومی و امکان حضور مردم در مساجد ، تکایا و اجرای طرح های انتظامی - ترافیکی است ، طرح های ترافیکی ویژه جهت رفاه حال هموطنان ، به خصوص در مواقع افطار که ترافیک بیشتر می شود و شب های قدر ، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر برگزار می شود در استان البرز به اجراء درخواهد آمد .
گفتنی است ، مرکز فوریت های پلیسی 110 همانند سابق آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشد .
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.