استاندار البرز گفت: تالاب صالحیه فرصت بسیار خوبی برای جلب و جذب گردشگران است چراکه گونه‌های مختلف پرندگان را در دل خود جای داده است.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در حاشیه بازدید از فرودگاه آزادی نظرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر یک روزه اظهار داشت: به دنبال سیاست‌های شعار سال و منویات رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید، کلنگ گازرسانی به ۹ واحد تولیدی به زمین زده شد که این پروژه ظرف یک‌سال به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از  پروژه گازرسانی به این ۹ واحد، ارزآوری بسیاری خوبی خواهیم داشت، همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است. 

شهبازی گفت: بواسطه این گازرسانی و استفاده از سوخت‌های آلاینده صورت نمی‌گیرد و به‌طور قطع برای حفاظت از محیط زیست حائز اهمیت خواهد بود. همچنین در جذب سرمایه‌گذاران نیز نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به بازدید از فرودگاه آزادی نظرآباد، افزود: این مکان به لحاظ گردشگری و تفریحی از اهمیت بالایی برخوردار است. این مجموعه با همت بخش خصوصی و حمایت دولت ایجاد شده و فعالیت می‌کند. 

استاندار البرز اضافه کرد: در این فرودگاه، آموزش خلبان نیز صورت می گیرد و این مجموعه به نوعی پدافند غیر عامل برای فرودگاه های استان های همجوار است.

وی با بیان اینکه امروز دیدار چهره به چهره با مردم روستای صالحیه نظرآباد خواهیم داشت، گفت: دیدارهای مردمی همواره مورد تاکید رهبر انقلاب، بزرگان نظام و رئیس‌جمهوری بوده، بنابراین همواره در دستور برنامه داریم. این دیدارهای چهره به چهره روابط دولت و ملت را مستحکم‌تر می‌کند و همراهی، همدلی و کمک مردم نوع‌دوست کشور در بحران سیل در نقاط مختلف کشور، گواهی بر این ارتباط حسنه بود.

استاندار البرز عنوان کرد: امید است همچنان با همراهی و هم‌افزایی مجموعه استان بتوانیم بیش از پیش موجبات آرامش و رفاه مردم البرز را فراهم کنیم.

وی با اشاره به بازدید از تالاب صالحیه، گفت: مدیرکل حفاظت از محیط زیست البرز گزارشی از وضعیت تالاب ارائه داد و ۹ کانون ریزگردها را برشمرد که بیشتر آنها در مناطق نظرآباد و اشتهارد قرار دارند.

شهبازی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مامور به تشکیل کارگروه ویژه برای مقابله با ریزگردها و ساماندهی تالاب است.

وی خاطرنشان کرد: این تالاب فرصت بسیار خوبی برای جلب و جذب گردشگران است چراکه گونه های مختلف پرندگان را در دل خود جای داده و درصدد گرفتن حق آبه تالاب از سد طالقان و رودخانه فصلی کردان هستیم.

استاندار البرز گفت: مشکلاتی درباره روان شدن فاضلاب اشتهارد به این‌سو وجود داشت که این ورودی‌ها مسدود شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره توسعه راه‌آهن در نظرآباد و مشکلاتی که بواسطه آن ایجاد شده، افزود: امروز مقرر شد از هفته آینده آسفالت پل این مسیر برای تسهیل در تردد مردم، توسط اداره کل راهداری استان آغاز شود.

شهبازی ادامه داد: سلامت و امنیت مردم بسیار حائز اهمیت بنابراین با تدابیری که اتخاذ شد، انتظار می رود که آسفالت پل تا پایان هفته آینده به پایان برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.