رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن گفت: در سیلاب‌های اخیر حدود 10 میلیارد تومان به جاده ها و پل‌های شهرستان خسارت وارد شده است.

علی اکبر یوسفیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: خسارت‌های وارده به جاده‌های اصلی و فرعی و همچنین محورهای روستایی باعث انسداد در برخی از محورها شده که با همت راهداران و ادارات و دهیاران و مردم محترم شهرستان تمامی محورها بازگشایی شد و عملیات مرمت و بازگشایی در محور بردسکن – طبس هنوز در دست اقدام است.

وی همچنین گفت : قبل از شروع سیلاب نیروهای راهداری بصورت کامل در محورهای شهرستان مستقر بوده و تاکنون همچنان در حال فعالیت راهداری هستتند .

وی افزود : فرونشست و ایجاد گسل بیش از 100 مورد در محورهای بردسکن- بجستان و بردسکن – شهرآباد و محورهای روستای زمان آباد ،کوشه ،فیروز آباد ،کاظم آبادو سیف آباد باعث شد شکاف‌های عمیقی در بستر راه ایجاد شود که این اتفاق حاصل برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیر زمینی است که باعث نشست در لایه‌های زمین می‌شود و در نهایت در بستر راه ظاهر شده و با عبور سیلاب‌ها از درون آن دهان باز کرده و بسیار خطر ناک است.

یوسفیان اظهار داشت : اقدامات اولیه جهت بازگشایی محورها صورت گرفته و پل‌های آسیب دیده بصورت موقت برای برقراری ارتباط مرمت شده ولی جهت استحکام محورها واحداث پل‌های تخریب شده و اقدامات اصلی و اصولی نیاز به اعتبار است تا موانع مرتفع شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای بردسکن عنوان کرد: تعداد دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی درگیر به صورت روزانه 50 دستگاه و تعداد 70 نیرو درگیر در سیل اخیر داشتیم که مجموعا تعداد 150 دستگاه و 210 نیرو فقط در سه روز اول بوده که احتمالا نیروهای این اداره تا چند  ماه دیگر نیز جهت سیل بردگیها مشغول خواهند بود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.