به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی در سپاه که در کانون جوانان بسیج ناحیه کرج برگزار شد، افزود: دشمن به ما رحم ندارد و بنایی جز نابودی ما ندارد.
وی اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا اراده جوانان و مردم را نسبت به ارزش ها و آرمان ها سست کرده تا غلبه پیدا کند.
وی گفت: ما نباید بگذاریم چنین شود و باید محکم و مستحکم بوده و در هر مقطعی گوش به فرمان رهبری دهیم تا این مسیر سنگین را طی کنیم.
وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید این 40 سال دوم انقلاب را با سرعت بیشتر طی کرده و محکمتر گام برداریم که این مهم همتی می خواهد که با پیروی از قرآن کریم و مقاومت حرکت کنیم و گوش به فرمان فرمانده باشیم.
امام جمعه کرج ادامه داد: امروزه در یک هجمه شدید اطلاعاتی قرار داریم و دستگاه هایی وجود دارند که با سرعت تمام افکار و عقاید پوچ و باطل را به مخاطب منتقل می کنند.
وی بیان داشت: امروزه باید تک تک کسانی که کار تعلیم و تربیت را عهده دارند به سرعت به روز باشند و شبهات را بشناسند و اهل طراحی و برنامه ریزی بوده و منفعل نباشند.
وی گفت: اکنون در جنگ باید موقعیت ها را بشناسیم و اگر در جنگ هستیم باید واحد اطلاعات و عملیات این جنگ کار خود را به درستی انجام دهد.
حسینی همدانی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان بصیر این جنگ به درستی پیش می رود.
وی اضافه کرد: اکنون رهبری در خط مقدم این جنگ قرار دارند و می بینند و جبهه را رصد می کنند ، همانطور که در بحث های مختلف همچون انتخابات، جنگ نرم و خانواده مسایل کلی را رصد و بیان کرده است.
وی تصریح کرد: اکنون در حالت پدافندی هم ضربه پذیر هستیم و کار خود را به درستی انجام نمی دهیم زیرا از اکنون مشخص است که در آینده چه شبهه ای می اندازند و در جامعه توسعه می دهند ولی پس از اینکه قسمت زیادی از جامعه گرفتار شد می خواهیم آن را درست کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: باید کار آفندی کرد یعنی زودتر از کاری که دشمن علیه ما در جنگ نرم انجام می دهد، باید انجام دهیم.
وی گفت: در دفاع خوب کار نمی کنیم که لازمه آن بالا بردن علم و سوادمان است و در مسایل شبهه انگیز باید به روز باشیم تا بتوانیم نیروها را در تمام ابعاد تعلیم و تربیت کنیم.
حسینی همدانی در ادامه با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری و روز عقیدتی سیاسی سپاه، افزود: هیچ دینی همچون اسلام به علم، تعلیم و تربیت اهمیت نداده به طوریکه در قرآن کریم تعلیم و تربیت با هم تلفیق شده است.
وی ادامه داد: در قرآن کریم در جایی که آموزش است همانجا تربیت هم می کند ولی در کلاس های آموزشی ما اینگونه نیست به طوریکه تعلیم و تربیت را افرادی جداگانه بر عهده دارند.
امام جمعه کرج بیان داشت: تعلیم و تربیت مراتبی دارد و به گونه ای نیست که بگوییم همه تربیت شده اند یا تمام یا هیچ؛ زیرا ممکن است کسی تا حدودی از تعلیم و تربیت استفاده کرده ولی به مراتب عالی نرسیده باشد.
وی با بیان اینکه آخرین مرحله تعلیم و تربیت، عرفانی است، افزود: تعلیم و تربیت در اسلام منحصر به یک بخش نیست و ابعاد مختلفی دارد و از کودکان و خردسالان شروع می شود تا به گروه های خاصی از نخبگان برسد و هر کسی نسبت به خود از این تعالیم و تربیت ها برخوردار می شود.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز تصریح کرد: کسی که بتواند استعدادهای شخصی را شناسایی کند و روی آن استعدادها کار کند و قوه ها را به فعلیت برساند، تربیت می شود.
وی گفت: تربیت شامل خودپروری هم می شود و خودپروری و خودپرورشی روشی است که انسان برای خودسازی انتخاب می کند و ممکن است این روش را دیگران به ما آموزش دهند.
وی تاکید کرد: روش خودپرورشی تادیب نفس است و قبل از تربیت دیگران انسان خود را پرورش می دهد و عالی ترین مرحله تربیت رسیدن شخص به مرحله کمال انسانی است.
حسینی همدانی ادامه داد: تربیت یک حرکت انتخابی و اختیاری است و از تربیت بدنی شروع تا به تربیت اخلاقی و عرفانی می رسد و قرآن کریم نیز مفاهم عالی تربیتی را به انسان آموزش می دهد و می خواهد انسان سازی کند.
وی گفت: قرآن کریم کتاب تعلیم و تربیت است و اگر در خدمت او باشیم در دنیا و آخرت سعادتمند می شویم و معارف آن زندگی انسان ها را تنظیم می کند.
وی افزود: قرآن کریم در بعد تربیتی مطالب ناب تربیتی را به ما آموزش داده که از آن غافل هستیم و قرآن پشت سر ما قرار دارد که اگر جلوی روی ما بود، برخی مسوولان ما و مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه ما اینگونه نبود.
وی اظهار داشت: گفتمان رایج ما گفتمان قرآنی و دینی نیست و باید در جامعه توسعه یابد و ظرافت های آن را درک کنیم.
امام جمعه کرج افزود: قرآن از زبان هنر برای تعلیم و تربیت استفاده می کند و قرآن فرهنگ مقاومت را ریشه یابی می کند و می گوید اگر می خواهید پیروز باشید باید صبور باشید به طوریکه در مسایل سیاسی دیده می شود که افراد صبور نیستند در حالیکه باید مقاوم بوده و پا بر روی هوای نفس بگذارند.

***سپاه از قرآن کریم تعلیم گرفته است
وی بیان داشت: در سایه مقاومت است که امروز آمریکا جنگ را از صحنه عینی به صحنه مجازی برده است که ناشی از مقاومت و صبور و شکور بودن است و اگر سپاه آن مقاومت و صبار بودن را نداشت صحنه های مختلف را واگذار کرده بود و این تعلیم الهی است که از قرآن گرفته شده است.
وی گفت: اکنون وظیفه به دلیل هجوم دنیا، چرب و شیرینی دنیا که عده ای آن را چشیده اند همچون قصه طالوت و جالوت شده است.
حسینی همدانی تاکید کرد که در عقیدتی سیاسی و تعلیم و تربیت باید مباحث تعلیم و تربیت قرآن احیاء و زنده شود.
وی اظهار داشت: چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما توصیه کردند که خاطرات جنگ را برای نسل آینده بگویید زیرا این شیوه تربیتی است و اگر این خاطرات از نسلی به نسل دیگر منتقل شود منجر به رشد می شود.
وی گفت: باید تا جاییکه می شود بر روی مساله بندگی و اطاعت از خدا کار کرد همانطور که شهید مطهری تا آخرین روز زندگی خود مقید بود که از استاد اخلاقش بهره مند شود.
امام جمعه کرج افزود: شهید علامه مرتضی مطهری به روز بود و مشکلات جامعه را تشخیص می داد و به همان می پرداخت که ناشی از همان بعد معنوی و ارتباطش با خدا که منجر به شکل گیری این شخص شد.
در پایان این آیین از مربیان برتر عقیدتی سیاسی سپاه استان البرز تجلیل شد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.