به گزارش ایرنا، مهدی بشری روز دوشنبه در نشست تخصصی با کارشناسان و کارشناس مسئولان آموزش و پرورش البرز که در سالن رضوان کرج برگزار شد، اظهارداشت: اجرای این مسابقات نقش موثری در شناسایی و شکوفایی استعدادها، ایجاد انگیزه و حس رقابت سالم، ترویج فرهنگ و آئین ملی، سنتی و ایرانی در بین دانش‌آموزان دارد.
وی بیان داشت: در این دوره از مسابقات دانش آموزان در رشته‌های سرود، نمایش عروسکی، نمایشنامه خوانی نقاله تئاترصحنه، مشاعره، نقد ادبی، تکنوازی، هم نوازی، تک خوانی، ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای دستی و تجسمی، فیلم کوتاه، سرود و نقاشی همگانی به رقابت می‌پردازند.
بشری تصریح کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در دوره اول متوسطه به صورت غیر حضوری و در دوره دوم متوسطه به صورت حضوری در البرز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در مرحله استانی این مسابقات سه هزار دانش آموز رقابت می کنند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: آثار برترمرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری توسط 60 داورمجرب مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در تابستان 98برگزار می شود.
عباس زمانیان ،رئیس پیشین اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: فعالیت های فرهنگی هنری با رنگ و بوی معنوی در مخاطب تاثرگذار است .
وی بیان داشت: جذابیت در کارها در کنار داشتن پیام های آموزشی و مهارتی از مسائل مهمی است که در برنامه های فرهنگی و هنری باید به آن توجه کرد.
زمانیان یادآورشد: آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی ایرانی اسلامی از مسائل مهمی است که در برنامه های مدارس باید به آن توجه کنیم.
در این نشست شرکت کنندگان دیدگاه های خود را در مورد فرآیند برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری عنوان کردند.
در این آئین از عباس زمانیان که پس از 30 سال فعالیت کاری در حوزه فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز به افتخار بازنشستگی نائل شده، تجلیل به عمل آمد.
استان البرز 460 هزار نفر دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.