علی نقدی بازنشین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل این تسهیلات برای 41 نفر از عشایر اشتغال پایدار جدید ایجاد شد.
وی اظهار داشت: همچنین در اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در استان، پنج هزار و 800 راس پرواربندی دام سبک انجام شد که افزایش 46.4 تنی تولید گوشت قرمز در استان را داشتیم.
وی گفت: تعهد عشایر استان برای تولید کل گوشت قرمز دام سبک 6.1 درصد از کل تولید بود که 24.4 درصد محقق شد.
نقدی به دیگر اقدامات این بخش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت 11 هزار و 290 تن خوراک مورد نیاز دام عشایر توسط شبکه تعاونی های عشایری تامین شد علاوه بر اینکه پنج هزار و 830 راس از دام عشایر توسط این شبکه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: همچنین برای 274 خانوار عشایر آبرسانی سیار اجرا و برای 315 خانوار سوخت فسیلی در مناطق عشایری توزیع شد.
مدیر امور عشایر استان البرز ساخت پل عشایری ماشینو، مرمت و نگهدای راه در مناطق عشایری دایلر، شیرین بلاغ، گلدره، آزادبر و دروان در مجموع به طول 65 کیلومتر، تامین آب در منطقه عشایری را از دیگر اقدامات این مدیریت در طول سال گذشته عنوان کرد.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی ترویجی را از دیگر فعالیت ها در سال گذشته برشمرد وافزود: کارگاه آموزشی تغذیه دام، بیماری های مشترک، اصلاح نژاد دام، توانمندسازی و نظارت بر عملکرد صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر و افزایش سرمایه تشکل های عشایری استان را از جمله این اقدامات برشمرد.
عشایر استان البرز شامل چهار ایل شاهسون، مغان، سنگسری، کلهر و طوایف مستقل عرب، کلکو، کلوند، گلزن، الیکایی و تات در قالب 860 خانوار و جمعیت چهار هزار و 800 نفر می شوند.
عشایر استان البرز در 84 سامان و 6 سامانه استقرار دارند و دارای 321 هزار رأس دام سبک هستند.
عشایر البرز با تولید سالانه 6 هزار و 800 تن شیر، سه هزار و 700 تن گوشت قرمز و یک هزار و 300 تن فرآورده دامی از تولید کنندگان عمده محصولات پروتئینی استان محسوب می شوند.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.