مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری البرز به وضعیت اشتغال در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: 3 هزار و 100 نفر نیروی فعال در زمینه اشتغال خانگی، 5 هزار و 200 هنرجو آموزشی در استان و 260 کارگاه صنایع دستی در البرز فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری امروز در حاشیه بازدید معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار داشت: استان البرز با وجود داشتن 6 شهرستان، حدود 302 واحد تاسیسات گردشگری دارد و همچنین 96 رستوران تحت پوشش سازمان، 21 واحد سفره خانه و 17 هتل آپارتمان 2 تا 4 ستاره در البرز فعالیت دارند.

وی افزود: با کمک فرمانداران و دهیاران، واحدهای اقامتی، سنتی و روستایی با تبدیل خانه های تاریخی روستایی، محلی برای پذیرایی میهمانان فراهم شده است.

صابری با عنوان اینکه بوم گردی صنعتی نوپایی است که طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته شده، تصریح کرد: در این حوزه، روستاها نیازمند فرهنگ سازی هستند و در این صورت با توجه به پیشینه تاریخی سنتی البرز، رونق بوم گردی فراهم خواهد شد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری البرز به وضعیت اشتغال در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: 3هزار و 100 نفر نیروی فعال در زمینه اشتغال خانگی، 5هزارو 200 هنرجو آموزشی در استان و 260 کارگاه صنایع دستی در البرز فعال هستند.

وی با اشاره به حضور اقوام مختلف در البرز اضافه کرد: از بین 350 رشته هنرهای مصوب و متفاوت و متنوع کشوری، 72 رشته رایج در البرز با اعتبار خود کارگاه های آموزشی، برگزار و از آن حمایت می کنیم.

این مدیر استانی تصریح کرد: در مشکین دشت، 37 بازارچه فعال داریم و با شهردار و شورا هماهنگ هستیم که مکانی برای بازارچه دائمی دائر کنیم همچنین برای بازارچه دائمی شهر کرج زیر پل تاریخی این شهر، مذاکراتی با شهردار برگزار شده است.

صابری با تاکید بر نگهداری میراث فرهنگی البرز در استان، اضافه کرد: هزار و 100 میلیارد تومان هزینه گردشگری در البرز تخصیص پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: در راستای توسعه گردشگری و استفاده از جذب سرمایه خصوصی، ابلاغ تدابیر موثر برای رونق و توسعه بوم گردی از طرف هیئت دولت به جهاد کشاورزی، ضرورت داشته و باید اعتبار لازم در این خصوص تخصیص پیدا کند.

صابری در ارتباط با بازسازی و حفظ بنای خانه مصدق، گفت: طی چند ماه اخیر و همزمان با سفر وزیر اطلاعات، این موضوع مطرح و مقرر شد برای ترمیم این مکان و حفظ اسناد موجود، سازمان میراث فرهنگی موضوع را پیگیری کند لذا لازم است برای حفظ این مکان، مراحل اجرایی دنبال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.