به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی روز شنبه در شصت و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: نه تنها رایزن های اقتصادی ، بلکه سفرا ، سرکنسول ها و دیگر مدیران سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف با تشکیل نشست های تجاری و بسیج امکاناتشان دست اندرکاران واردات و صادرات کشورمان در فعالیت های تجاری و اقتصادی را یاری دهند.
وی گفت : با برخورداری از همکاری نزدیک سفارت خانه های کشورمان می توانیم برای رفع مشکل جابجایی پول راهکار تهاتر صادرات کالا در مقابل واردات نیازهایمان به ویژه مواد اولیه را بدون دغدغه به مرحله اجراء در آوریم.
وی اظهار داشت: بخش خصوصی به وزارت امور خارجه توصیه دارد در سفارتخانه ها مکان های مناسبی در نظر گرفته شود تا به محل آمد و شد و نشست های کاری فعالان اقتصادی ایران و آن کشورها تبدیل و بدین ترتیب زمینه برای توسعه صادرات در مقابل واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه هایمان مهیا شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: با هدف کاهش اثرات منفی تحریم ها تصمیم گرفته ایم‌ سمت و سوی تجارت خارجی را به کشور های همسایه و چین ، روسیه ، هند، عمان و حاشیه خلیج فارس و کشورهای افریقایی هدایت کنیم.

** دولت به جای یارانه به صادرکنندگان برتر جایزه دهد
بنامولایی با اشاره به طرح دولت در خصوص پرداخت یارانه به صادرکنندگان برتر افزود: بخش خصوصی درخواست می کند با هدف تقویت صادرات، دولت به جای پرداخت یارانه ، جایزه های صادراتی درنظر بگیرد.
وی ادامه داد: این گونه جایزه ها می تواند در قالب پرداخت بخشی از هزینه های حمل و نقل کالا به خارج از کشور انجام پذیرد.
بنامولایی گفت: با توجه به خودنمائی پاره ای از چالش های اقتصادی و سیاسی ناشی از تحریم ها ، می توانیم یک سری از محصولاتمان را در کشورهای هدف از جمله در کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید و از آن کشورها راهی دیگر بازارهای صادراتی کنیم.
وی افزود: ما قادر هستیم محصولاتمان را از طریق عمان و بندر سولاله به بازار های افریقا صادر نمائیم.
وی همچنین برنامه ریزی های انجام شده جهت توسعه صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را راهکاری مناسب و دارای اهمیت ویژه ذکر کرد و گفت: برای توسعه توان صادراتی فعالان اقتصادی ، ضروری است مدیران ذیربط جهت تسهیل در دریافت ویزا و کاهش هزینه تعرفه های گمرکی برنامه ریزی کنند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به حضور افراد کاردان و مجرب در هیات نمایندگان منتخب فعالان اقتصادی البرز گفت: تشکیل کمیسیون های تخصصی اتاق البرز در دستور کار و اولویت ویژه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: باتوجه به حضور افراد کارشناس و خبره در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز ، انتظار می رود کرسی هایی از کمیسیون های اتاق ایران نیز به برخی اعضای این هیات محول شود.
وی اظهار امیدواری کرد اتاق البرز سهم مناسبی از هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران دریافت نماید تا زمینه های توسعه صادرات و واردات کنترل شده با توجه به نیاز کشور فراهم شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز برنامه ریزی جهت تقویت بدنه کارشناسی را از جمله اولویت های اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد.
بنامولایی در ادامه اظهاراتش ضرورت تبدیل و اعلام رسمی فرودگاه پیام به فرودگاه بین المللی باری کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: امید است در آینده نه چندان دور از طریق این فرودگاه محصولات تولیدی سراسر کشور به بازارهای هدف صادر و نیاز های وارداتی نیز از طریق پروازهای باری این فرودگاه وارد کشور شود.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.