به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در دیدار با علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با اشاره به ابراز رضایتمندی تولیدکنندگان حوزه دام و طیور از عملکرد دامپزشکی استان، اظهار کرد: حوزه دام و کشاورزی یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی کردستان محسوب می شود اما مرزی بودن استان سلامتی آن را تهدید می کند، لذا تجهیز و توجه ویژه به این حوزه می تواند از بروز آسیب های جبران ناپذیر پیشگیری کند.
وی افزود: با توجه به علاقه مندی ذائقه مردم به گوشت وارداتی نمی توان واردات را قطع کرد اما می توانیم با شناخت ذائقه کشورهای مقصد صادراتی خود، ما هم تولیدات دامی خود را صادر کنیم.
استاندار کردستان در پایان از محصولات لبنی به عنوان یکی از کالاهای صادراتی توجیه دار استان نام برد و یادآور شد: تعرفه های اعمال شده از سوی کشور عراق، صادرات این محصول را با مشکل مواجه خواهد کرد که با توجه به عدم وجود این تعرفه برای ترکیه بازار عراق را از دست ایران خارج می کند.
وی خواستار مذاکره و پیگیری این مشکل از سوی وزارت امور خارجه کشورمان شد.
بازدید از کشتارگاه دام صنعتی و واحدهای تولیدی دام و دیدار با مسئولان دامپزشکی استان از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان دامپزشکی کشور به کردستان است.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.