به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در آئین راه اندازی این مرکز اظهارداشت: سنت پسندیده جشن نیکوکاری و عاطفه ها سال هاست که در کشور برگزار می شود و هرسال دانش آموزان برای حمایت از همنوعان در این برنامه فرهنگی شور و نشاط خاصی دارند.
مسعود مهرانی نیا با اشاره به نقش مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) در حمایت از افراد نیازمند جامعه طی 40سال گذشته یادآور شد: در این جشن ها بدون اینکه کرامت انسانی زیر سئوال برود ،کمیته امداد با مشارکت و حمایت مردم زمینه خدمات رسانی به افراد نیازمند را بوجود می آورد.
وی گفت: همزمان با جشن متمرکز استانی این برنامه خداپسندانه در یک هزار و 500 مدرسه البرز در حال اجراست.
وی در ادامه به نوع دوستی و دست گیری ملت ایران در حمایت از نیازمندان پرداخت و افزود: این ایثار مردم ریشه در ایثارگری شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی دارد.
وی بیان داشت: دستان خدایی شما دانش آموزان در این جشن پیام دین محوری ، کمک به دیگران ، مهرورزی و زبان شکر گفتن از خداوند به خاطر همه نعمت هایی که به ما عطا کرده را در جامعه انتشارو ترویج می کند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز نیز گفت: هر ساله جشن عاطفه ها با مشارکت آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می شود تا دانش آموزان با مشارکت در این جشن به کمک دانش آموزان بی بضاعت بشتابند.
محمد محمدی فر خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری امسال با استقبال کم سابقه ای از سوی مردم البرز روبه رو شده است به نحوی که کمیته امداد استان 30 درصد نسبت به سال گذشته پایگاه های مردمی و عمومی را در این استان فزایش داده است.
وی این روز را مدیون درایت و نیک اندیشی حضرت امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: چهل سال پیش حضرت امام (ره) نهال کمیته امداد را غرس نمودند و اینک شاهد درختی تناور و پرشکوه به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایران اسلامی هستیم که منشاء خیر و برکت برای نیازمندان جامعه شده است.
وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری در یک هزار و 500 مدرسه البرز در حال برگزاری است، اضافه کرد: 300 پایگاه نیز در پایگاه های بسیج ،مصلی های نماز جمعه و مساجد در امر جمع آوری هدایای مردم البرز فعال شده است.
وی در ادامه به فعالیت 43 مرکز نیکوکاری در البرز پرداخت و عنوان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت های عظیم جامعه فرهنگیان ، اولیای دانش آموزان و دانش آموزان مرکز نیکوکاری فرهنگیان به همت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان البرز فعالیت خود را شروع می کند.
وی تقارن میلاد با سعادت حضرت امام علی(ع) با سال نو را مبارک دانست و افزود: امیدواریم با اقتدا به سیره عملی حضرت امیر المومنین (ع) و در راستای کاهش آلام نیازمندان بتوانیم هر چه سریعتر کمک های مردمی را در آستانه سال نو به دست نیازمندان ایران کوچک برسانیم.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.