عبدالرضا روشن نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخریب این ساخت و سازها حدود 80 هکتار از اراضی کشاورزی کرج آزادسازی و به کشت وکار برگشت که 14
هکتار آن در روزهای اخیر از بناهای غیر مجاز پاکسازی شد.
روشن نژاد گفت: تخریب بناهای غیرمجاز در این اراضی با همراهی یگان امداد نیروی انتظامی، نماینده دادستانی کرج و همکاران امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان انجام شد.
وی اظهار داشت: این اراضی کشاورزی در مناطق محمدشهر، ماهدشت، مهرشهر (چمن) در بخش مرکزی و روستای سرزیارت و منطقه ماهان در بخش آسارا قرار دارند.
رئیس جهاد کشاورزی کرج از جمله مصادیق تغییر کاربری را ساخت بنا، دیوارکشی، ساخت استخر، محوطه سازی و جمع آوری ساختمانهای پیش ساخته و کانکس عنوان کرد.
وی ضمن اشاره به هزینه‌های بسیار بالای ساخت و سازهای غیرمجاز و نقش رسانه ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی به شهروندان در پیشگیری وکاهش تخلفات در زمینه ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی؛ از مالکان اراضی کشاورزی خواست قبل از هرگونه تغییرکاربری در اراضی خود نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم اقدام کنند.
شهرستان کرج دارای پنج هزار و 530 هکتار اراضی باغی و سه هزار و 963 هکتار اراضی زراعی می باشد که در مجموع در این شهرستان چهار هزار و 493 هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.