دکتر مهرداد بابایی روزسه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : هفته گذشته 23 نفر براثر استنشاق گاز منواکسید کربن در سطح استان مسموم شدند .
وی ادامه داد: از این تعداد 17 نفر پس از درمان اولیه به بیمارستان انتقال یافتند و مابقی در محل مداوا شدند.
بابایی گفت: از ابتدای فصل سرما تاکنون هر هفته شاهد مسمومیت شماری از مردم استان براثر گاز دی اکسید کربن هستیم که باید برای پیشگیری از این حوادث مردم به توصیه های فنی در این بخش توجه بیشتری کنند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز در بخش دیگری از سخنانش به شمار امداد رسانی ها به بیماران و مصدومان استان طی هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در این هفته 2 هزا رو 711 نفر از خدمات اورژانس البرز بهره مند شدند.
وی اظهارداشت: تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس البرز در قالب ارائه مشاوره به بیماران و اعزام آمبولانس،9 هزار و 181 تماس تلفنی بود که طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته 2هزار و 711 ماموریت نیز توسط تکنسین های پر تلاش اورژانس انجام یافت.
وی ادامه داد: در جریان انجام این تعداد ماموریت 338 مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و2 هزار و373 ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیر ترافیکی بود.
بابایی تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس های اورژانس البرز را یک هزارو 124مورد اعلام کرد که از این تعداد یک هزارو 113 نفر از خدمات سرپایی برخوردار شدند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.