مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تاکید کرد که اصناف و اتحادیه ها برای کاهش مشکلات بیشتر بازار، اختلافات خود را کنار گذاشته و آنها را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر مختاری امروز در نشست ویژه روسای اتحادیه‌های صنفی استان البرز، تاکید کرد: لازم است برای جلوگیری از فشار بیشتر اقتصادی شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که با حداقل اختلافات، صمیمیت و دوستی میان اتحادیه‌ها و اصناف برقرار شود.

وی افزود: باید حداقل برای 3 ماه آینده، شرایط را به گونه ای فراهم کرد که اختلاف نظر کمتر و مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

وی افزود: بازار کاملا نیازمند ثبات است و فشار اقتصادی بازار را تحت تاثیر خود قرار داده و اقدامات محرک بعضی از نهادها، بازار را تحریک می کند.

مختاری گفت: عملکرد برخی از وزارتخانه ها در تهیه کالاها و مایحتاج ضروری مردم، با بی تدبیری پیش می رود و شک برانگیز است لذا باید برای جلوگیری از دامن زدن به مشکلات و فشار اقتصادی با مدیریت درست، بازار را از رکود و التهاب خارج کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز به تعبیر "انتظار تورم" اشاره کرد و گفت: متاسفانه آنقدر گرانی کالا و تورم بالا را تکرار می کنیم که گران فروشی در بازار ترویج پیدا می‌کند در حالی‌که بخشی از گران‌شدن کالای مورد نیاز مردم به ضعف برخی مدیران و مسئولان برمی‌گردد. 

مختاری تصریح کرد: لازم است اقدامات مثبت اصناف و بازاریان که خارج از بدنه دولت هستند و از خود مردم محسوب می شوند، رسانه ای شود و در این صورت اعتماد مردم جلب خواهد شد.

این مسئول استانی با تاکید بر اینکه لازم است قراردادهای اصناف منطقی باشد، اظهار داشت: گاهی حراج و تخفیف‌های معقول در فروش کالا صورت می‌گیرد که ایرادی ندارد و برای جذب مشتری هم مناسب است اما اگر این موضوع به صورت غیر منطقی و با تخفیف غیر واقع صورت گیرد منجر به بی‌اعتمادی مردم خواهد شد که تعزیرات نیز این بی اعتمادی را نمی پسندد و با متخلفان برخورد می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: مجموعه تعزیرات همیشه همراه اصناف است و لازم می‌دانیم اصناف، خود نظارت بر اعمال‌شان داشته باشند.

مختاری افزود: همراهی اتحادیه‌ها، کار تعزیرات حکومتی را برای بررسی پرونده‌های مهمتر، آسان خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.