رمضان رستمی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اخبار واصله و رصد حوزه صنفی خرده فروشی و کسب اطلاعات از واحدهای صنفی مبنی بر اینکه متاسفانه برخی از شرکت ها و عمده فروشان از عرضه کالا به واحدهای صنفی اجتناب می ورزند یا به صورت قطره چکانی کالا به بازار تزریق می کنند، این طرح به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در بازار رقابتی قیمت و مقدار تعادلی یک کالا با عرضه و تقاضای بازار برای آن کالا تعیین شده و در این شرایط کمبود عرضه، باعث مازاد تقاضا و در نتیجه منجر به افزایش قیمت شده و بالعکس آن مازاد عرضه، باعث توازن و تعادل بازار و در نهایت رفع تورم کاذب و بازگشت به سطح تعادلی قیمت و کمیت خواهد شد .
وی افزود: برخی افراد سودجو از این مدل اقتصادی سوءاستفاده کرده و با کاهش سطح عرضه، قصد ایجاد التهاب در بازار و افزایش قیمت کالاهای خود را دارند.
رستمی ادامه داد: در این موارد ساز و کار مقابله قانونی در قوانین، تحت عناوینی مانند احتکار یا اخفاء و امتناع از عرضه کالا پیش بینی شده و در صورت اطلاع و مواجهه بازرسان، برخورد قاطع قانونی با متخلفان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار سعی در کنترل فضای بازار و اوضاع حاکم بر آن را دارد، گفت: در صورت وصول گزارش هایی مبنی بر کاهش سطح عرضه کالاها یا خدمات، این موارد سریعاً در ستاد تنظیم بازار مطرح و تمهیدات لازم در جهت ترمیم و رفع آن با فوریت اتخاذ می شود.
وی خاطرنشان کرد که شهروندان فریب برخی جوسازی های روانی را نخورده و مطمئن باشند در تهیه و تامین مایحتاج ضروری و اساسی خود یا مشکلی مواجه نخواهند بود.
رستمی گفت: تهیه مدبرانه مایحتاج و مدیریت مصرف آنها توسط مردم، کمک شایانی در تنظیم بازار در هر شرایطی محسوب می شود و خرید کالا یا خدمات به اندازه مصرف و پرهیز از خریدهای بیش از نیاز معمول و دپو کردن آن در خانوارها فرهنگی است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز یاد آورشد: با هماهنگی های به عمل آمده، پرونده های رسیدگی به تخلفات احتکار و یا اخفا و امتناع از عرضه کالا به صورت ویژه و خارج از نوبت به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده تا با قید فوریت و به دور از اطاله زمان، رسیدگی و برخورد قانونی صورت پذیرد.
وی گفت: شهروندان می توانند اخبار و یا شکایات خود را با شماره های 5-32218154 بازرسی و نظارت اصناف استان البرز اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.