به گزارش ایرنا، حامد فرضی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه کرج با بیان اینکه 50 هزار هکتار عرصه بیابانی در شهرستان های نظرآباد و اشتهارد وجود دارد، افزود: از این میزان 24 هزار هکتار به عنوان کانون ریزگرد داخلی نام برده می شود.
وی اضافه کرد: درصورت تامین اعتبار، طرح های بیابان زدایی در استان توسعه می یابد.
فرضی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها تامین منابع آبی برای استان البرز است اظهار داشت: در صورتی که یک برنامه مدون و جامع برای استفاده بهینه و درست از منابع آبی نداشته باشیم در آینده دچار چالش جدی در این خصوص خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهای البرز با کم آبی شدید مواجه هستند، گفت: آبرسانی به این روستاها توسط تانکر صورت می گیرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: توسعه طرح های آبخیزداری، تقویت سفره های زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و افزایش عمر مفید سدهای کرج و طالقان از برنامه های اصلی این اداره کل است.
فرضی در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی برای هم افزایی تمام بخش های منابع طبیعی با محوریت آبخیزداری اشاره کرد و اظهار داشت: به دستور مقام معظم رهبری 200 میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برای اجرای طرح های منابع طبیعی کشور اختصاص یافته که در 40 سال گذشته بی سابقه است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.