سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایران اظهارداشت: این رتبه با همت و تلاش مضاعف کارشناسان و مراقبین سلامت در سطح مدارس و با برنامه ریزی و نظارت اداره سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز کسب شده است.
وی به شاخص های ارزیابی استان ها در حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: اجرای موفق طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری ژنتیک، آموزش پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و آموزش سلامت دهان و دندان از جمله فعالیت های این اداره کل در سطح مدارس بوده است.
قاسمی از اجرای برنامه ارتقاء سلامت نوجوانی ، مروج سلامت مدارس ، سفیران سلامت دانش آموزی و مکمل آهن یاری و ویتامین D به عنوان دیگر شاخص های ازریابی حوزه بهداشت و سلامت نام برد.
وی گفت: اجرای موفق طرح ملی دادرس و فعالیت های مربوط به ایمنی و بهداشت محیط مدارس و حوزه محیط زیست را از دیگر شاخص های این ازریابی ها بود که البرز درخشید.
قاسمی از نظارت بر وضعیت بهداشت محیط و پایگاه تغذیه سالم، توانمندسازی نیروی انسانی در سه حوزه دانش آموزی، کارکنان و والدین و تکمیل شناسنامه الکترونیک سلامت برای دانش آموزان گروه هدف را به عنوان دیگر شاخص های مهم در اختصاص رتبه بندی سلامت ذکر کرد.
وی گفت: معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در راستای تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان با بسیاری از سازمان ها و دستگاه های مرتبط با سلامت دانش آموزان از جمله دانشگاه علوم پزشکی ،اداره های کل بهزیستی، محیط زیست ، هلال احمر ،آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها، اورژانس، نیروی انتظامی و ...تعامل سازنده و تفاهم نامه همکاری مشترک دارد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.