به گزارش ایرنا، سالار قاسمی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان ورزشکار استان البرز ، قهرمانان مدال آور المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزان سراسر کشور که با حضور خانواده شهید مدافع حرم« شعبان نصیری » در سالن امام علی (ع) برگزار شد، افزود: ورزش نقش بازدارنده و غنی سازی اوقات فراغت فرزندان در هر خانواده دارد.
وی با بیان اینکه ورزش گوهر وجودی انسان را صیقل می دهد، خاطرنشان کرد: با هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت های ورزشی در واقع روحیه جوانمردی و اخلاق مداری را در آنان رشد و تقویت کرده ایم.
قاسمی بیان داشت: ورزش موجب خودباوری، خودسازی، پویایی در دانش آموزان می شود که به آن نباید نگاه ابزاری داشته باشیم چون سلامت جسم و روان انسان را رقم می زند.
وی تصریح کرد: نگاه والدین دانش آموزان به ورزش دانش آموزی نباید مدال آوری و قهرمانی باشد بلکه باید به ورزش به عنوان یک عامل موثر در تربیت فرزندانشان توجه کنند.
قاسمی ورزش را وسیله ای برای شکوفایی و رشد و تربیت فرزندان در خانواده ایرانی دانست و ادامه داد: دانش آموز امروز باید در یکی از رشته های ورزشی، هنری، زبان بین المللی و ادبیات کهن ایرانی آشنا شود و تحت پوشش دوره های آموزشی مربوطه قرار گیرد.
وی از گرایش نوجوانان و جوانان به سمت فضای مجازی به عنوان دغدغه اصلی خانواده ها در جامعه یاد کرد و گفت: برای کاهش این دغدغه ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید اوقات فراغت فرزندان را با هدایت به سمت فعالیت های فوق برنامه که مطابق با علاقمندی آنان باشد پر کرد.
وی تاکید کرد: سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار فاصله دارد لذا برای تقویت و گسترش فضاهای ورزشی در البرز نیاز به حمایت ویژه خیرین مدرسه ساز داریم.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: هر ساله دانش آموزان البرز به نام یکی از شهدای استان البرز در مسابقات کشوری دانش آموزی شرکت می کنند.
فرشید علیزاده تصریح کرد: به مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزی سراسر کشور از البرز 2 هزار و 632 نفر به یاد شهید مدافع حرم شعبان نصیری اعزام شدند .
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان البرزی در مسابقات کشوری در رشته های مختلف ورزشی موفق به کسب یک هزار و 47 مدال ، 73 کاپ قهرمانی و 12 کاپ اخلاق شدند.
وی یادآورشد: حضور پر نشاط دانش آموزان ورزشکارالبرزی در مسابقات ورزشی کشور نشان از ظرفیت بالای این استان در زمینه های ورزشی دارد.
وی ادامه داد: در مدارس البرز 800 معلم تربیت بدنی مسئولیت درس ورزش دانش آموزان را بر عهده دارد.
در این آیین از مادر شهید شعبان نصیری و 203 دانش آموز قهرمان و مدال آور در مسابقات کشوری تجلیل شد.
دانش آموزان ورزشکار در این برنامه با امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند.
استان البرز460 هزار دانش آموزدارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.